Jan Bamelis (Roularta HealthCare): “Om diversificatie te doen slagen, is elke schakel in de organisatie even belangrijk”

FacebookTwitterLinkedIn

Het vraagt vele schakels om een magazine uit te geven: journalisten, grafici, commerciële profielen, marketeers, enzovoort. Zonder natuurlijk de Director te vergeten. In het geval van Roularta HealthCare is dat Jan Bamelis. Hij vertelt over zijn rol in het raderwerk.

Zo’n twee jaar is Jan Bamelis intussen Director van Roularta HealthCare, na een carrière van zo’n 20 jaar ‘in de farma’. “Toen ik begon waren we vooral een uitgever van vakbladen in de healthcare-sector. We maakten bladen, websites en newsletters voor artsen, apothekers, ziekenhuisdirecties, enzovoort. Actualiteit en informatie naar onze lezers brengen blijft het kloppend hart, maar stilaan worden we ook de one-stop-shop communicatiepartner van onze klanten. We gaan na wat hun communicatiedoelstelling is voor welke doelgroepen en adviseren hen hoe we met de Roularta-portefeuille kunnen helpen.”

De nieuwe website www.roulartahealthcare.be kent 3 pijlers: naast informatie (het pure contentgedeelte) zijn dat communicatie (de commerciële informatie) en ‘events & education’. Dat laatste biedt een hele waaier aan virtuele mogelijkheden aan, van e-congressen tot e-learnings en debatten, via livestreaming of on-demand. “We hadden al een studio in onze gebouwen in Zellik. Sinds corona hebben we daar nog een pop-up publieksstudio aan toegevoegd. Dit jaar staan er nog zo’n 50 à 60 events op de planning, vooral op basis van commerciële partnerships.”

Lees verder op www.magazinemedia.be.