MediaSpecs Database Overview: halfjaarlijkse update (09/2014 – 03/2015)

FacebookTwitterLinkedIn

Ieder half jaar brengt MediaSpecs, de online zoekmachine met informatie over reclamemedia in België en Luxemburg, een stand van zaken van haar database. Dit document bericht over de actuele toestand in maart 2015. Dit is de situatie juist na gegevensupdate van 2014 naar 2015 die tijdens de laatste maanden heeft plaatsgevonden.

 

Sinds de vorige database overview (september 2014) is het totaal aantal actieve titels toegenomen van 5.169 naar 5.228. Deze stijging wordt veroorzaakt door een toename in het aantal printtitels (totale som van magazines, dagbladen, huis-aan-huisbladen en vakpers). Dit komt door een aantal nieuwe initiatieven, denk maar aan Goesting, Brocante Landelijke Stijl, het nieuwe fondsenmagazine van De Tijd/L`Echo, enzovoort. Ook binnen het mediumtype Out-of-Home is een opmerkelijke stijging waar te nemen. Er werden o.a. nieuwe producten gelanceerd op de luchthavens van Charleroi en Zaventem (bv. Digi Trio).

 

We stellen verder vast dat het aantal regies waarvan er media zijn opgenomen in de MediaSpecs database in het laatste half jaar lichtjes is gestegen van 964 naar 976. Dit betekent dat meer en meer regies genieten van de visibiliteit naar mediaspecialisten op het moment dat die op zoek zijn naar relevante informatie.

 

Bekijk de presentatie voor meer details en een top 20 per mediumtype van het aantal titels per regie.

 

De database overview is een halfjaarlijks rapport die de evolutie weergeeft van het aantal regies en titels in de MediaSpecs database.