MediaSpecs Database Overview: halfjaarlijkse update (03/2012 – 09/2012)

FacebookTwitterLinkedIn

Over het algemeen zijn het aantal regies die in MediaSpecs staan afgenomen (-1,7%) maar het aantal actieve titels is daarentegen toegenomen (+1,55%) t.o.v. van maart 2012. Dit betekent dat een regie momenteel een grotere groep van media in haar portfolio heeft. Deze trend heeft zich bij verschillende mediatypes doorgezet: magazines, digital en TV.

Voor vakpers daalt het aantal regies (240 ? 235) maar is er ook een afname in het aantal uitgebrachte magazines (551 ? 545). Bij de kranten is er eenzelfde trend.

Voor het mediumtype Out-of-Home is er zowel een stijging in het aantal regies (103 ? 104) als het aantal producten (632 ? 647). Bij het mediumtype ‘Huis-aan-huisbladen’ kan men hetzelfde terugvinden: van 76 naar 79 regies en van 526 naar 554 bladen.

Het aantal regies bij Radio en Direct Marketing blijven hetzelfde maar er is een kleine vooruitgang in de aangeboden media.

Bekijk de presentatie voor meer details en een top 20 per mediumtype van het aantal titels per regie.

 

De database overview is een halfjaarlijks rapport die de evolutie weergeeft van de MediaSpecs database.