
Een voorstelling in volle ontwikkeling:
– De senioren vormen een nieuwe kerndoelgroep voor de symbolische merken met een aangepaste communicatie
– Minder gestigmatiseerde senioren: minder plagerijen en karikaturen, de seniors worden met ernst en eerbied behandeld (cf. studie 2008)
Een duidelijk positieve voorstelling:
– Gebruik van stereotypen voor het gouden pensioen
– Het ouder worden wordt niet meer gezien enkel als een fataal moment maar integendeel als een verrijkende etappe
– Zelfzekere seniors, rijp en verantwoordelijk, met unieke waarden, know how en kennis
– Een geïntegreerde doelgroep, in connectie met, zelfs verankerd in de moderniteit
Seniors in connectie met een vooropstelling van het sociaal contact:
– Een zeer aanwezige omgeving (gezin, familie, vrienden)
– Focus op gezellige gedeelde momenten
Hyperactieve senioren via een waardering van recreatie / verlangens:
– Stereotiep pensioen: wandelen, sporten, reizen, tuinieren
– Bijgevolg valide seniors, die autonoom zijn met een positieve benadering van hun hedonistische houding
Verantwoordelijke senioren, waakzaam op het anticiperen van hun ouder worden:
– Senioren, bewust van hun limieten en de noodzakelijkheid van het anticiperen zowel op het financieel vlak (erfenis / pensioen) als op het gebied van de gezondheid (voeding, gezondheid)