Deloitte TMT Predictions 2014 – Trends in media, telecom en technologie voor 2014

FacebookTwitterLinkedIn

Deloitte TMT Predictions 2014

De opkomst van wearables zet ook in 2014 door. Deze gadgets die op het lichaam gedragen worden, kunnen op termijn worden ingezet voor medische doeleinden. Online opleidingen en cursussen zijn een snelgroeiende trend in het onderwijslandschap, maar zullen op korte termijn geen bedreiging vormen voor de traditionele onderwijsvormen. Dit zijn slechts enkele voorspellingen uit de TMT Predictions 2014. Met dit jaarlijks initiatief geven wij onze visie op ontwikkelingen en trends binnen de branches technologie, media en telecom (TMT).

 

Wearables en phablets

Wij verwachten dat in 2014 de belangstelling voor wearables zal groeien. Draagbare devices zoals smart watches en smart glasses kunnen een belangrijke rol gaan spelen in medische toepassingen.
Wij verwachten dat de markt van phablets verder blijft groeien. Deze smartphones met een scherm dat groter is dan 5 inch zullen 30 tot 40 procent van de gehele smartphonemarkt gaan innemen.

 

Onderwijs: Massive Open Online Courses (MOOCs)

In 2014 zal het aantal deelnemers aan MOOCs verdubbelen. Snellere internetverbindingen en het groeiende bewustzijn van de mogelijkheden bij onderwijsinstellingen maken deze vorm van afstandsleren steeds aantrekkelijker. Hoge no-show percentages en lage slagingscijfers zorgen er echter voor dat de online opleidingen op korte termijn geen bedreiging vormen voor de traditionele onderwijsvormen.

 

Gezondheidszorg: eVisits

Wereldwijd zullen zorginstellingen in 2014 een besparing van 5 miljard dollar boeken door doktersbezoeken digitaal af te handelen. De helft van de 600 miljoen huisartsenbezoeken in de VS en Canada kan ook online plaatsvinden; 75 miljoen eVisits in 2014 zijn haalbaar.

 

De meetbaarheid van TV-kijkgedrag

Wij voorspellen dat de meetbaarheid van het kijkgedrag van consumenten in veel landen zal toenemen dankzij verbeterde meetmethoden die kijkgedrag op televisie integreert met data van smartphones en tablets. Meetbaarheid is van levensbelang voor het belangrijkste advertentieproduct ter wereld: TV-spots.

 

Andere TMT Predictions

In totaal heeft Deloitte 14 trends benoemd voor 2014. Andere voorspellingen betreffen:

•    de verdubbeling van pay-TV;

•    de waardestijging van rechten voor het uitzenden van sportwedstrijden;

•    de snelle groei in smartphonepenetratie onder 55-plussers.

 

– See more at: http://actueel.deloitte.nl/branches/technologie,-media-en-telecommunicatie/tmtintouchmedia/trends-in-media,-telecom-en-technologie-voor-2014/