Impuls communicatie: Dirk Houben laat na 43 jaar het agentschap over aan ervaren medewerkers Jürgen Buekers en Luc Valvekens

FacebookTwitterLinkedIn

Verschuivingen bij Genks communicatiebureau Impuls, dat in 1980 werd opgericht door Dirk Houben en voor klanten op Vlaams, Belgisch en internationaal niveau werkt. Na 43 jaar geeft Dirk Houben nu de fakkel door aan Jürgen Buekers (foto links), die al meer dan 15 jaar actief is in het bedrijf, en Luc Valvekens (foto rechts), al meer dan 10 jaar de digitale strateeg binnen Impuls communicatie.

Het is het juiste moment“, vertelt Dirk Houben. “43 jaar na de oprichting kan ik Impuls stilaan loslaten. Het team is helemaal klaar om onder leiding van Jürgen de toekomst te grijpen. Zowel qua team als klantenportefeuille is er een stevig fundament om verder op te bouwen. En achter de schermen kunnen ze nog altijd op mijn hulp rekenen. Ik sta het team waar nodig nog enige tijd met raad en daad bij als mentor en consultant.”

Impuls communicatie komt na een interne overname in handen van Jürgen Buekers en Luc Valvekens. Jürgen Buekers is al meerdere jaren mee verantwoordelijk voor de dagelijkse werking van het bedrijf. Daarnaast zet hij de strategische lijnen uit voor verscheidene klanten en voor Impuls. “De huidige koers van Impuls zal niet veranderen. Meer nog, onze positionering rond ‘Communicatie die raakt’ scherpen we alleen maar verder aan met deze overname“, aldus Jürgen Buekers, die de meerderheid van de aandelen overneemt.

Maar ook Luc Valvekens stapt mee in het kapitaal. Hij volgt de digitale ontwikkelingen en trends al jaren op de voet en zal Impuls op digitaal vlak verder richting geven. Zijn expertise zullen ze bij Impuls ook aanwenden om financieel de juiste koers te blijven varen. “Zo hebben we de ambitie om dit jaar de kaap van 6 miljoen euro omzet te overschrijden“, stelt Luc Valvekens.

Onder de baseline ‘Communicatie die raakt’ werkt Impuls al enkele jaren voor uiteenlopende organisaties en bedrijven aan betekenisvolle communicatie, met communicatie-ondersteuning op maat van de klant. “Voor ons draait ‘Communicatie die raakt’ niet alleen om rake resultaten of het raken van de doelgroep“, staat in het persbericht te lezen. “Onze ideale klant streeft naar 360°-communicatie die niet alleen hun eigen organisatie maar ook de wereld beter maakt. Achter de schermen werken we met andere woorden het liefst aan projecten die een tikkeltje idealistisch zijn.

De toekomst van ons eten verzekeren, laaggeschoolden kansen geven op de arbeidsmarkt, de overheid voorzien van competente medewerkers, transitie naar vervoer via het water of naar groene energie, het ontsluiten van onze prachtige Limburgse natuur enz. Boerenbond, Trixxo, Poolstok, De Vlaamse Waterweg, Aspiravi en Terhills: het zijn maar enkele voorbeelden van klanten die, vaak al jarenlang, beroep doen op de knowhow, passie en toegewijde service van onze medewerkers. Met dit team zijn we gewapend voor de toekomst en willen we de groei van de voorbije jaren verderzetten. En dit naar de geest van onze stichter Dirk“, besluit Jürgen Buekers.