Humo lanceert nieuw digitaal platform met website, app en tablet-editie

FacebookTwitterLinkedIn

Abonnees kunnen voortaan elke dinsdag de Humo lezen op hun tablet. In het nieuwe digitale magazine diepen video, animatie en audio de volledige wekelijkse inhoud uit. Met een heldere navigatie en prettige vormgeving wordt het ultieme leescomfort gegarandeerd.

Op de nieuwe website en app van Humo vinden abonnees dagelijks interviews, dossiers en achtergronden bij het nieuws van de dag. Het paradepaardje is de interactieve tv- en kijkgids, met tips, interviews en doorverwijzingen naar het beste van de reguliere zenders en streamingplatforms. De kijkgids geeft dan weer een persoonlijke suggestie qua televisie, film of serie op basis van recensies van de Humo tv-redactie.

Er wordt ook ingezet op podcast en video. Zo is de podcast van Alex Agnew elke week eerst bij Humo te beluisteren en kunnen abonnees ‘Patser’ en ‘Bergica’ van Adil El Arbi en Billal Fallah bekijken. Verder tekenen succesrubrieken als ‘Het gat van de wereld’ en ‘Uitlaat’ ook op het digitale platform present, net als de vaste columns van onder anderen Jan Mulder, Marc Didden en Heleen Debruyne.

De lancering van deze digitale initiatieven wordt vanaf maandag 3 februari ondersteund met een grootschalige mediacampagne onder het motto ‘het eiland in een zee van ellende’.

Hoofdredacteur Bart Vanegeren: “Humo pioniert: voor het eerst pakt een magazine uit met zo’n uitgebreid digitaal aanbod. We grijpen voor de digitale vernieuwing terug naar de kern, met de meest uitgebreide en betrouwbare tv-gids in de aanbieding. Daarrond brengen we zoals steeds verheldering met spraakmakende interviews, sterke reportages en scherpe besprekingen. Zonder vanzelfsprekend de humor in allerlei grensoverschrijdende vormen te verwaarlozen. Dit alles voor slechts 5 euro per maand.”