Space lanceert Polaris met Bruno Liesse

FacebookTwitterLinkedIn

Hoewel mediabureau Space reeds beschikt over een Media Intelligence departement dat geleid wordt door Bernard Cools (Chief Intelligence Officer), heeft François Chaudoir (CEO) toch besloten om zijn dienstenaanbod uit te breiden met Polaris.

De nieuwe structuur staat onder leiding van Bruno Liesse en zal zich hoofdzakelijk toeleggen op drie pijlers:

  • onderzoek en studies naar merken en consumenten
  • strategische ondersteuning, zowel intern als extern
  • opleidingen buiten de beroepen die strikt verbonden zijn met media

De USP van Polaris is duidelijk: “focus on effectiveness”. Dit doet denken aan de belofte van Deepblue, waarvan Bruno Liesse meer dan 10 jaar geleden de oprichter was: “Mijn carrière telt intussen heel wat fases, maar bijna altijd had het wel te maken met research en consumenteninzicht.”

“Merken, media en content zijn middelen om rendabele business te behalen. Of dit nu bij Dentsu, Emakina of Newsworks is, de centrale vraag is dezelfde: hoe maak je het efficiëntste marketingplan waarbij je zowel publiek als klanten kan bekoren en engageren?”

De prioriteit van Polaris is om zich te buigen over de waarde van lineaire, online en fysieke reclamecontacten. “Dit door de invoering van meer relevante en completere KPI’s”, aldus Bruno Liesse, “en aanvullende maatregelen gericht op een beter begrip van wat er leeft in de funnel, het pad naar conversies, om de keuzes van elke investering op tactisch en strategisch niveau te optimaliseren.”

François Chaudoir, CEO van Space: “Deze diensten komen bovenop het portfolio van Space en vervangen de planning en buying tools niet. Het is onze ambitie om systematisch tools aan te reiken voor de vier fases in de funnel. We moeten vanaf het begin alle dimensies van de consumer journey beheersen. Bruno heeft referenties en ervaring, en de structuur van Space telt al heel wat specialisten in data science en onderzoek, vooral bij de digitale divisie Connectology en in het departement van Bernard Cools.”

Hoewel deze diensten in de eerste plaats bedoeld zijn voor de klanten en aandeelhouders van Space, kan Polaris zijn expertise ten dienste stellen van alle adverteerders die geïnteresseerd zijn in deze holistische benadering.