Groupe Rossel koopt de aandelen van Mass Transit Media, uitgever van Metro

FacebookTwitterLinkedIn

Groupe Rossel koopt de aandelen van Mass Transit Media (MTM). MTM geeft de tweetalige krant Metro uit en was tot nu toe ook in handen van het Nederlandstalige Mediahuis. Ook de mediaregie Metro Media komt in eigendom van Groupe Rossel en zal haar huidige reclameactiviteiten verderzetten. Monique Raaffels, de Algemeen Directeur van MTM en Metro Media, zal met haar team de leiding behouden en de continuïteit van Metro verzekeren.

Metro bereikt als doelgroep voornamelijk jonge, stedelijke volwassenen in de belangrijkste Belgische metropolen door de distributie aan pendelaars van zowel de papieren versie als de digitale versie. Metro bereikt dagelijks 788.000 lezers en ontvangt meer dan 1.400.000 bezoekers per week op de sites Metrotime.be en Zita.be.

Dankzij deze steun kan Metro ten volle profiteren van synergieën op het gebied van digitale vaardigheden, investeringen en organisatie. Groupe Rossel wil de digitale transformatie van Metro versnellen door het toegang te geven tot zijn tools en gedeelde diensten.

De afgelopen jaren heeft onze groep een uitzonderlijke groei doorgemaakt met de acquisitie van nieuwe sterke merken in België, Nederland, Ierland en Luxemburg. Deze groeistrategie vereist ook dat we bepaalde keuzes maken om ons merkenportfolio te optimaliseren. We zijn ervan overtuigd dat Metro onder het bestuur van Rossel alle groeikansen zal terugkrijgen”, legt Paul Verwilt, COO van Mediahuis, uit.

Metro Media blijft reclameregie voor Metro

Het huidige portfolio van Metro Media blijft per 1 januari behouden: Metro, Metro Start, Metro Ad More, Metrotime.be, Zita.be en Done by Friday. De contactpersonen binnen de regie en de communicatieflow blijven ongewijzigd voor het plaatsen van bestellingen en het aanleveren van materiaal voor de krant Metro en de websites Metrotime.be en Zita.be. De regie Metro Media blijft onder leiding van Monique Raaffels.

Het is onze absolute ambitie om vanuit een nauwe samenwerking met Groupe Rossel verder te groeien tot de partner bij uitstek om een jonge, actieve en urban doelgroep aan te spreken. De synergie met Groupe Rossel zal ons toelaten om de komende jaren een sterke digital positie te claimen en verdere groei te realiseren. De komende weken en maanden start de synergie tussen MTM, Metro Media en Groupe Rossel op en dit zal resulteren in nog performantere merken en advertentie-oplossingen“, zegt Monique Raaffels.