Grinta! Publicaties verwelkomt Cycling.be

FacebookTwitterLinkedIn

Vanaf 1 januari 2021 wordt Grinta! Publicaties, de uitgeverij achter onder andere het fietsmagazine Grinta!, versterkt met een nieuwe titel: Cycling.be. “Met beide fietsmediamerken in één en dezelfde entiteit, stemmen we ze nog beter op elkaar af en bereiken we vanaf 2021 zowel de community van actieve fietsers als die van de wielersportfans”, aldus uitgever Frederik Backelandt.

“Het is de bedoeling om zowel Grinta! als Cycling.be strakker te profileren ten opzichte van elkaar en naar de buitenwereld toe. Beide magazinetitels en alle digitale kanalen die ze hebben, hebben hun eigenheid en die gaan we accentueren. Grinta! is het merk voor de actieve fietser en wielertoerist, Cycling.be profileert zich als een uitgesproken wielersportblad. Zowel Grinta! als Cycling.be hebben hun eigen DNA en dat gaan we meer dan ooit bewaken.”

Inhoud en timing: een betere spreiding

Grinta! werd gelanceerd in 2007 en verschijnt zes keer per jaar. Cycling.be (dat jaarlijks elf edities had) zal in 2021 dat voorbeeld volgen. “Beide titels zullen beter gespreid worden en ook de inhoud van beiden zal op een meer gecoördineerde manier gestuurd kunnen worden. Overlapping van redactionele thema’s is uit den boze.”

Beide titels blijven hun eigen eindredactie en redactieteam behouden, enkel de coördinatie van de titels wordt gecentraliseerd. Frederik Backelandt wordt hoofdredacteur van beide titels, Steven Kins zal de technische redactie coördineren.

Naar één advertising manager

Nog tot en met het voorjaar 2021 wordt de reclame in Grinta! en Cycling.be behartigd door zowel Bert Geijsels als Tommy Baeyens. Op 1 mei 2021 gaat Bert Geijsels met pensioen en zal Tommy Baeyens het enige aanspreekpunt worden voor wat betreft advertising. Ook het backoffice wordt gecentraliseerd: Claudine Battheu coördineert achter de schermen de administratie van zowel Grinta! als Cycling.be.