Gino Van Ossel wint prestigieuze Marketing Literatuurprijs in Nederland

FacebookTwitterLinkedIn

Gino Van Ossel won gisterenavond de Nederlandse PIM Marketing Literatuurprijs met zijn boek ‘Omnichannel in retail`.

 

In dit boek breekt Gino Van Ossel een lans voor omnichannel in retail, door niet langer de winkel maar wel de klant centraal te stellen. Met pertinente vragen, heldere modellen en handige checklists gidst Van Ossel retailers en merken in hun zoektocht naar een juist antwoord op maat van het eigen bedrijf of sector.

 

Juryvoorzitter Hans Moolenaar prees vooral Van Ossels vernieuwende filosofie: “In concrete adviezen en werkwijzen wordt retailers de weg gewezen hoe zij kunnen innoveren. Hij weet de oude, fysieke en nieuwe, online wereld te verenigen”.

 

“We zien dat het klantgericht denken sterk in opkomst is. Marketing verplaatst zich van marktdenken naar waardecreatie voor klanten. Maar ook zijn marketeers strategisch aan het werk met nieuwe businessmodellen van organisaties. ‘Omnichannel in retail` focust zich uiteraard op de retailmarkt waarin klantcontact en communicatie steeds meer via meerdere kanalen verloopt. Het unieke van het boek is dat het uitgaat van de kracht van fysieke retail en hoe deze online verder uitgebouwd kan worden.”

 

Bronnen: Managementboek.nl, Marketingtribune.nl en Adformatie.nl.