Digital en audio, het powerkoppel voor merkgroei

Var
FacebookTwitterLinkedIn

Inzetten op radio is de sleutel tot succes! Onderzoek van Nielsen toont aan dat merken die adverteren op radio een indrukwekkende stijging zien van +43% in online verkeer. Het is hiermee nog eens bewezen dat digital en radio het powerkoppel bij uitstek zijn.

+43% websiteverkeer

TVTY (Nielsen) onderzocht het effect van radio(advertenties) op het genereren van websiteverkeer alsook op welke momenten je radio best inzet in je mediaplan om de prestaties van je campagne te bevorderen. De studie analyseerde in totaal 65 campagnes in 6 sectoren en 55.000 radio-advertenties.

De resultaten uit de studie tonen aan dat radioadvertenties gemiddeld een stijging van +43% in merkverkeer genereren, met zelfs een toename tot +80% voor websites met lage bezoekersaantallen.

Het onderzoek benadrukt het belang van de ‘creatie’ en geeft aan welke elementen de prestaties kunnen bevorderen. Drie belangrijke observaties:

  1. Een radioadvertentie met een duidelijke call tot action leidt tot gemiddeld 5 keer meer websitebezoeken.
  2. De meest effectieve radioadvertenties besteden meer dan 10 seconden aan het presenteren van het aanbod.
  3. Radioadvertenties die emoties oproepen zouden 5 keer meer prestaties opleveren.

Ook onze adverteerders en mediaplanners kunnen hierover getuigen:

Tim Vermeire, Marketing Manager Bavik Super Pils:
“De campagne werd duidelijk niet alleen gesmaakt bij het publiek maar zorgde ook voor directe actie bij onze doelgroep. In de weken van de radiospots registreerden we, ook dankzij de combinatie met online tactics, tot 500% meer websitebezoeken. Opvallend hierbij is dat de merknaam bijzonder vaak gegoogeld werd, dat is impact die we rechtstreeks linken aan de radiocampagne.” Lees meer.

Alessandra de Praetere, Head of Marketing Nordic:
“We merkten een enorme piek in traffic, in die mate dat onze teams op een gegeven moment zelfs niet meer konden volgen (lacht). Daarnaast zijn er ook veel mensen die ons hebben laten weten dat ze ons merk dankzij de spot hebben leren kennen en zo op onze website zijn beland. Kortom: onze eerste nationale campagne heeft ons zowel awareness als conversie opgeleverd.” Lees meer.

Viriginie Storms, Marketing and Communication Manager BCCM:
Campaway meet +191% online traffic na uitzending van de radiospots. Het aantal paginabezoeken van de store locator (de pagina waar mensen op zoek gaan naar de dichtstbijzijnde dealer) steeg met zelfs 424%. Ook het fysieke verkeer naar de dealers kende een sterke toename.” Lees meer.

Als vertrouwde mediapartner zetten wij elk jaar in op de ontwikkeling van sterke lokale en kwalitatieve touchpoints om merken duurzaam en waardevol te verbinden met hun doelgroepen.

Wil je als adverteerder conversie genereren met onze sterke touchpoints?

Contacteer ons vrijblijvend voor een gesprek of een voorstel op maat. Samen zorgen we voor groei en succes!