Dieter Van den Brande wordt Directeur Publishing bij Medialaan – de Persgroep Publishing

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Dieter Van den Brande wordt vanaf 10 december de nieuwe Directeur Publishing bij Medialaan – de Persgroep Publishing. Hij volgt Kris Vervaet op die begin oktober aangesteld werd als nieuwe CEO van het mediabedrijf. Van den Brande wordt verantwoordelijk voor de Business Unit Publishing (Het Laatste Nieuws, HLN.be, Dag Allemaal, Humo, De Morgen, Story,…) en zal daarnaast ook deel uitmaken van het directiecomité.

Kris Vervaet, CEO Medialaan – de Persgroep Publishing, geeft toelichting: “Ik ben zelf als Directeur Publishing aan boord gekomen in september. Omdat er ondertussen de rol van CEO is bijgekomen, zochten we snel naar een opvolger. Met Dieter hebben we iemand gevonden die gebeten is door het consumentenverhaal en dus als geen ander weet wat mensen graag willen. Ook zijn ervaring met digitale projecten is een troef. We verwelkomen Dieter met plezier in ons team.”

Van den Brande kan alvast niet wachten om te starten in zijn nieuwe functie: “Ik ben ongeduldig om te starten en kijk ernaar uit om de collega’s en de teams te leren kennen. Het is een hele eer om met de sterke merken die dit huis rijk is te mogen werken. Verder is het een ontzettend interessante periode om de organisatie te vervoegen: de integratie van de Persgroep Publishing en Medialaan zal ons unieke kansen geven. Daarenboven is een vlotte en krachtige digitale transformatie cruciaal om succesvol te blijven in de mediasector.”

De 38-jarige Van den Brande is licentiaat Toegepaste Economische Wetenschappen en heeft reeds een achtergrond in consumentengoederen. Hij was de laatste 15 jaar achtereenvolgens actief bij Mars, KraftHeinz en Kimberly-Clark. In zijn laatste rol bij Kimberly-Clark was hij verantwoordelijk voor sales en digitale optimalisatieprojecten voor de regio Europa, Midden-Oosten en Afrika, voorheen was hij er General Manager Benelux.