DaviD krijgt internationale erkenning

FacebookTwitterLinkedIn

DaviD, een initiatief van IPM Advertising, ProduPress en Pebble Media om op een efficiënte, veilige en transparante manier premium Belgische data én inventory aan te bieden aan de adverteerdersmarkt via automated buying, werd internationaal erkend door twee finale nominaties voor de Digiday Media Awards Europe.

Digiday is een online vakblad voor online media dat opgericht werd in 2008.  Jaarlijks organiseren ze de Digiday Media Awards Europe waarbij bedrijven, campagnes en technologie die Europese media moderniseren erkend en bekroond worden. Binnen 23 verschillende categorieën (waarvan maar liefst 15 nieuwe) heeft een 21-koppige jury van mediaspecialisten de finalisten bekend gemaakt die ze erkennen voor hun innovatie en aanpak.

DaviD werd als finalist aangeduid in twee categorieën: ‘Publisher Platform of the Year’ en ‘Best Use of Audience Data’:

  • Publisher Platform of the Year: Deze categorie bekroont een technologie die publishers succesvol geholpen heeft om hun advertentie-inkomsten en/of content distributie te verbeteren. Real time data tool Permutive (UK), dat bezoekersdata centraal opslaat en toegankelijk maakt werd winnaar in deze categorie.
  • Best Use of Audience Data: In deze categorie wordt de strategie bekroond die met succes gebruik heeft gemaakt van publieksgegevens om de bezoekers, de betrokkenheid of een andere performance parameter van een publisher positief te beïnvloeden. ‘Oraklet’ van Svenska Dagbladet (Zweden) werd de winnaar. Deze tool bepaalt of een bezoeker een bepaald niveau van interesse behaalt om hem/haar een advertentie te tonen voor een abonnement op de krant.

Pieter Jadoul: “We zijn heel trots met de erkenning die we van Digiday gekregen hebben voor DaviD.  Een award winnen zou de kers op de taart geweest zijn, maar de selectie als finalist geeft duidelijk aan dat we met ons puur Belgisch publisher platform DaviD in Europa mee aan de top staan van de innovatie en vernieuwing.”