Clear Channel lanceert programmatic buying voor outdoorreclame met gegarandeerd aanbod

FacebookTwitterLinkedIn

In een nieuwe primeur voor de sector heeft Clear Channel International (CCI) de eerste programmatic buying tool voor outdoorreclame met een gegarandeerd aanbod gelanceerd in Europa. Deze geautomatiseerde oplossing is ook beschikbaar in België. CCI kondigt ook plannen aan voor de verdere roll-out van zijn mogelijkheden in programmatic in heel Europa, inclusief details over de lancering in maart in het VK.

De eerste fase van CCI’s oplossing focust op de geautomatiseerde trading van zijn adverteerruimte op een gegarandeerde basis en tegen een vaste prijs. Klanten kunnen nu oplossingen voor specifieke doelgroepen in packages aankopen via City Play, het DOOH-netwerk in Brussel. Dit verloopt langs geautomatiseerde kanalen waaronder een eigen platform en Adform. De geautomatiseerde oplossing van Clear Channel vereenvoudigt het proces voor de aankoop van outdoorreclame.

Verenigd Koninkrijk & België

De volgende markt waar Clear Channel zijn geautomatiseerde aankoopmogelijkheden zal aanbieden, wordt het VK. In de eerste fase zullen media-aankopers vanaf maart toegang hebben tot Storm, de DOOH-locaties van Clear Channel in het VK. Hierna worden digitale dragers in Retail toegevoegd voor supermarkten en shopping malls, en ook Adshel Live, het grootste DOOH-netwerk in het VK.

Sinds de lancering van het Belgische platform op 9 januari hebben verschillende spelers, waaronder Posterscope, Outdoor Services, Outsight, Kinetic, Space en ZenithOptimedia, de weg gevonden naar dit platform met in het bijzonder aankopen voor een aantal grote adverteerders, waaronder Beobank, Deliveroo, Mercedes-Benz en Unilever.

Tom Motmans, Managing Director bij Clear Channel Belgium: “De introductie van programmatic op de Belgische markt is volledig in lijn met onze recente ontwikkelingen en innovaties die toegespitst zijn op de behoeften van de adverteerders. Ons DOOH-aanbod en onze bijbehorende People & Places-oplossingen bieden de flexibiliteit en de doelgroepgebaseerde oplossingen die de kern vormen van geautomatiseerde trading. Het resultaat voor de merken is een geoptimaliseerde context, een nauwkeurig doelgroepbereik en een onmiddellijk engagement met de klant”.