Roularta Media pakt uit met nieuwe positionering: ‘Your premium choice’

FacebookTwitterLinkedIn

Het Belgische medialandschap consolideert zich en bijgevolg kiezen alle regies resoluut voor een duidelijke positionering op de markt. Roularta Media Group is al van oudsher gekend voor haar sterke cross-mediale magazinemerken op nationaal niveau. Met kwalitatieve journalistiek in beide landstalen als stevig fundament boeien deze mediamerken allemaal samen meer dan de helft van alle Belgen. CIM-analyses bewijzen dat het Roularta-lezerspubliek zich vooral situeert in de hoogste sociale doelgroepen.

Roularta Media stelt deze troeven in haar eigen positionering centraal en lanceert vanaf 1 februari de baseline ‘Your premium choice’, gebaseerd op vier segmenten: premium audiences, premium content, premium partners en premium mediabrands.

Philippe Belpaire, Algemeen Directeur van Roularta Media: “Via een eerste themacampagne voeren we bewijzen aan voor deze positionering, we staven met objectief cijfermateriaal hoe onze merken en hun doelgroepen zich premium positioneren, en dat voor alle platformen: print, digitaal en televisie met Kanaal Z. Wij gebruiken de slogan ‘To the point’ om alles op één noemer te plaatsen. Onze mediamerken brengen nieuws ‘to the point’ en onze salesteams bieden aan adverteerders ‘to the point’ cross-mediale oplossingen aan. En uiteraard zorgen wij voor variaties op dit thema, telkens met een ‘premium touch of gold’”.