Clear Channel en Lijncom ondersteunen DOOH-campagne #SendingLove

FacebookTwitterLinkedIn

#SendingLove is een nieuw wereldwijd initiatief om liefdesboodschappen te promoten die gemeenschappen over de hele wereld verenigen tijdens de strijd tegen COVID-19.

De DOOH-campagne is gelanceerd door buitenreclamespecialist Talon Outdoor en wordt ondersteund door de World Out of Home Organization (WOO) en veel van haar lidorganisaties. Er wordt gebruik gemaakt van advertentieruimte ter beschikking gesteld door meer dan 70 media-eigenaars in 153 steden, wat het de grootste door gebruikers vervaardigde DOOH-campagne ooit maakt. De campagne wordt mogelijk gemaakt door Plexus, het wereldwijde OOH-netwerk van Talon, die samen met hun partners een mediacampagne hebben ontwikkeld met een totale waarde van 15 miljoen dollar.

De campagne moedigt deelnemers aan om liefde te sturen naar personen die wonen op plaatsen waar ze zelf niet naartoe kunnen reizen. Dit doen ze door creatief te zijn en met hun handen het hart-symbool te maken en hun foto’s en locaties te uploaden naar www.sendinglove.to. Deelnemers hebben dan de mogelijkheid om te doneren aan het wereldwijde COVID-19 Solidariteitsfonds voordat ze een afdruk krijgen van hun foto die in de door hen gekozen stad op het scherm speelt. Deze kunnen ze dan delen met vrienden en familie via sociale media.

Clear Channel sluit zich aan bij het initiatief om liefdesboodschappen uit te zenden in Brussel op de 4 I-CONIC-schermen (Delta, De Brouckère, Van Praet en Charles Quint). De boodschappen zijn ook te zien op de 22 door Lijncom gecommercialiseerde digitale schermen in de Antwerpse premetro.

Baudouin Van de Berg, Sales Director bij Clear Channel Belgium: “We zijn verheugd om boodschappen van liefde en eenheid vanuit de hele wereld aan de Belgische bevolking te laten zien. Ondanks de beperkingen van de lockdown is het geweldig om de OOH-gemeenschap samen de effecten van COVID-19, en de sociale afstand in het bijzonder, te zien bestrijden met een campagne die mensen verbindt en geruststelt dat we hier samen in zitten”.

Christine Van den Berghe, CEO van Lijncom: “Toen we via onze partner CSDM de vraag kregen om het Antwerpse DOOH-netwerk mee ter beschikking te stellen, gingen we onmiddellijk mee in het verhaal. Antwerpen is een wereldstad en met ons DOOH-netwerk in het hart van de stad hebben we een aanzienlijk bereik. We zijn dan ook bijzonder trots dat we vandaag al Liefdeswensen van Liam uit de Verenigde staten kunnen tonen aan de Antwerpenaar.”