Gisteren presenteerden de drie finalisten van de Ads & Data Creative Challenge rond De Mol hun campagnes. Boondoggle haalde het met een 360°-concept voor Defensie. Andere campagnes waren die van Onlyhumans voor Brico en van DDB voor Unibet.
Het format van De Mol was de insteek van de allereerste Ads & Data Creative Challenge. De opdracht luidde als volgt: ‘Bedenk een creatief Mol-concept voor één van je klanten en vertaal dat naar een 360°-campagne zonder praktische of budgettaire limieten.’
Ads & Data CCO Bart Demeulenaere blikt tevreden terug: “We zagen van in de beginfase zeer leuke invalshoeken en een mooie synergie tussen de creativiteit van alle deelnemende bureaus en de ondersteuning van onze eigen Brand Studio. Ik ben ook blij dat we, in plaats van zelf op het podium te staan, de spotlights kunnen richten op jonge reclamemakers van hier. Met concepten van hier, voor adverteerders van hier.”
Op 30 maart was er een brainstorm waarbij de deelnemende bureaus ondersteund werden door de Ads & Data Brand Studio en op 31 maart kwamen de weerhouden creative agencies hun case presenteren aan een vakjury bij Ads & Data in Vilvoorde. De uiteindelijke keuze voor wie zou winnen lag gisteren niet bij een vakjury, maar bij de aanwezige adverteerders. Zij kozen voor Boondoggle en de campagne ‘De Mol, opgeleid door Defensie’.
Managing Partner van Boondoggle Stijn Cox vertelt: “De skills die een goede mol nodig heeft passen 200% bij de expertise die je krijgt als je kiest voor een job bij Defensie. Die match hebben we creatief kunnen uitwerken in een 360°-verhaal dat blijkbaar zeer goed onthaald werd.”