Boomerang kiest voor ecologie, efficiëntie en duurzaamheid: “Think human, think green!”

FacebookTwitterLinkedIn

Boomerang huldigde op 12.12.12 haar nieuwe kantoren in. Het gebouw in de Ariannelaan is een investering om de activiteiten van Boomerang (OOHmedia, field marketing en digitale ontwikkelingen) op een duurzame en efficiënte wijze van dienst te zijn. Het nieuwe gebouw werd voor de gelegenheid letterlijk in het groen gezet en de 200 genodigden werden begeleid op een echt graspad doorheen alle installaties. Op verschillende “stops” werd uitleg gegeven over elk van de vijf elementen waarin ecologisch werd geïnvesteerd: water, energy, materials, waste & mobility.

 

Het logistieke gedeelte telt meer dan 25.000 kubieke meter en is gebouwd volgens de principes van laag energiegebruik. Een technisch atelier, koelruimtes, een beveiligde zone van 400 vierkante meter voor de waardevolle goederen, toegang met gepersonaliseerde badge en camerabewaking, een lokaal speciaal besteed voor de nodige outfits en hun beheer en 32 laad- en loszones: alle nodige tools om de acties in goede banen te leiden zijn voorzien. Het bureaugedeelte, een oppervlakte van 1.800 vierkante meter, heeft het passief label.

 

Boomerang zette op dezelfde happening ook haar nieuwe app in de markt. Via de boomerang app kan men interactief met “the cards” spelen en tal van cadeau’s winnen. Afspraak aan de displays, want enkel in een boomerang place kan je dankzij geolocalisatie aan de slag.