AMMA Awards 2019: genomineerden bekendgemaakt in 6 categorieën – presentatie van 10 dossiers op 19 maart

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

De editie 2019 van de AMMA (Annual Master in Media Awards) wordt op 16 mei georganiseerd in Kinepolis Imagibraine. Er werden maar liefst 114 dossiers ingediend in de tien AMMA-categorieën, die elk betrekking hebben op een specifiek domein van de media-expertise.

De dossiers binnen de categorieën ‘Best Media Strategy’, ‘Best Creative Media Use’, ‘Innovation & Development of the Year’, ‘Best Use of Data & Performance Marketing’, ‘Best Use of Native & Content’ en ‘Best Use of Interactive’ werden bekeken door zes expertgroepen die vijf dossiers per categorie selecteerden en doorstuurden naar de finale jury. De debatten werden in goede banen geleid door juryvoorzitster Marie-Noëlle De Greef (Head of Centre of Expertise Communications & Brand Experience bij ING België) samen met Miguel Aguza (IKEA) als ondervoorzitter.

De genomineerden voor de prijs van ‘Innovation & Development of the Year’, die een initiatief bekroont voor een opmerkelijke bijdrage aan de ontwikkeling van een medium of aan de kennis van de markt, worden voorgesteld tijdens een evenement op dinsdag 19 maart in Bluepoint Brussel. Daar kunnen geïnteresseerden ook alvast 10 dossiers ontdekken die werden ingezonden voor ‘Media Research of the Year’. Meer informatie hierover kan u vinden in de MediaSpecs Agenda.

In samenwerking met CommPass, biedt de UMA (United Media Agencies) tevens aan iedereen de mogelijkheid de dossiers te komen ontdekken tijdens de presentaties van de genomineerde bureaus aan de AMMA-jury. Alle genomineerden zullen door presentaties van 7 minuten trachten de AMMA – juryleden te overtuigen dat ze een award verdienen. Deze presentaties zullen plaatsvinden tijdens de “UMA Day Best Media Campaigns” op 2 april.  De AMMA-jury 2019 zal nadien beslissen wie een Gold, Silver of Bronze award in de wacht zal slepen.

De genomineerden per categorie zijn: