Laden Evenementen

Digital Sports Day

09:30 - 18:30
FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Digital Sports Day België is een kenniscongres dat komt overgewaaid vanuit Nederland. Sportprofessionals krijgen praktische toepassingen, digitale kennis en kansen aangereikt om waarde te creëren binnen de Belgische sportindustrie.

Het programma geeft de professional meer inzicht in de samenhang tussen verschillende actuele digitale thema’s. In 12 kennissessies behandelt een line-up van digitale experts onderwerpen zoals social media, content, experience, tools, platformen en data marketing. Die worden afgewisseld door vier internationale keynotes. Sprekers belichten ieder vanuit hun eigen perspectief de ontwikkeling en toepassingen van alles wat met digital in de sport te maken heeft.

Programma

  • 09.30 – 10.00: Inloop (koffie/thee)
  • 10.00 – 10.10: Opening – Schepen van Sport, Antwerpen (Ludo Van Campenhout)
  • 10.10 – 11.25: Keynotes

– 10.10 – 10.35: Het digitale universum van de sport (Peter Sprenger)
– 10.35 – 11.00: The Match Day Experience & Sustainable Attendance Growth (Mark Bradley)
– 11.00 – 11.25: Digitale component in de groei van Royal Antwerp FC (Dimitri Huygen)

  • 11.25 – 11.45: Break (Koffie/thee en een snack)
  • 11.45 – 13.15: Aparte themasessies

– Social media & engaging content (Pieter Maenhout, Mark Bogaert, Ashraf Monzer)
– Customer journey & experience (Robin Sweegers, Michel Schrama, Rik Lagey)

  • 13.15 – 14.30: Break met lunch en stadion tours
  • 14.30 – 16.00: Aparte themasessies

– Tools & Platformen (Tine De Groote, Lennart Boven, Damian Francois)
– Data, Marketing & Analytics (Wim Mathues, Peter Sprenger)

  • 16.00 – 16.30: Break (Koffie/thee en een snack)
  • 16.30 – 17.30: Closing Keynote: Bayern München (Benjamin Steen)
  • 17.30 – 18.30: Slotwoord en netwerk borrel