Adweek roept OMD uit tot Global Media Agency of the Year

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

OMD Worldwide, deel van de Omnicom Media Group, is door Adweek uitgeroepen tot Global Media Agency of the Year.

Adweek, het toonaangevende Amerikaanse marketingtijdschrift, koos voor OMD omwille van de veerkracht die het agentschap toonde nadat het in 2017 tot op de bodem van de mediarankings was gezakt. In 2018 werd er namelijk voor maar liefst 2,6 miljard dollar aan reclamebudget behouden of gewonnen.

Florian Adamski, Global CEO van OMD, legt uit: “Niet alleen wonnen we het afgelopen jaar wereldwijd meer dan 300 pitches, we behielden ook dubbel zoveel budgetten en verbeterden vier keer op rij onze klantenbeoordeling. Bovendien bleven we nummer één op de Cannes Lions als agentschap met de meeste prijzen”.

Adweek roemde Adamski overigens als grondlegger van deze ‘comeback’ met een doordacht personeelsbeleid. Met een mix van bewezen talent uit de Omnicom Group en belangrijke aanwervingen uit de bredere sector kon hij sterke uitvoerende en regionale teams uitbouwen.

Ook in België kan OMD terugblikken op een 2018 met heel wat veranderingen. Het recent binnenhalen van Xavier Berenger als nieuwe Client Service Director rondde een transformatieproces af dat begin 2018 werd opgestart met een volledig nieuw digitaal team.

Koenraad Buekens, Managing Director van OMD Belgium: “Nu de nieuwe structuur op poten staat, zijn we beter dan ooit in staat de doelen van onze klanten te behalen en in te spelen op de toekomst. Zowel de budgetwinsten van Keytrade als FedNot zijn een echte beloning voor de inspanningen van het afgelopen jaar”.