Ads & Data lanceert total tv – ecosysteem

FacebookTwitterLinkedIn

Ads & Data koppelt twee ecosystemen, dat van de settopboxen en dat van de online wereld, aan elkaar door het ‘Ads & Data total tv – ecosysteem’ te lanceren.

Het ‘Ads & Data total tv – ecosysteem‘ verbindt de online wereld met de klassieke tv-wereld, die van de settopboxen. Zo wordt de Smart AD- en GoPlay-  inventaris binnen de settopboxomgeving samengevoegd met de online inventaris die zich in de GoPlay en Telenet TV app bevindt. Later wordt dit mogelijk nog verder uitgebreid met andere partners.

In dit eengemaakte ecosysteem kan men telco data, online data en data van de adverteerder aan elkaar koppelen en over de verschillende omgevingen heen inzetten om zo doelgericht te adverteren. Die koppeling gebeurt steeds op een veilige, GDPR-proof manier in een ‘data clean room’ (bijvoorbeeld InfoSum), waar alle data steeds op een anonieme manier worden verwerkt en gematcht.

Ads & Data is de eerste speler op de markt die, dankzij haar aandeelhouders Proximus en Telenet, ook telco data integreert.

Eén van de belangrijkste pijlers om het ‘Ads & Data total tv – ecosysteem’ te realiseren, was het uitrollen van de ‘Ads & Data-consent’ waarbij surfers de noodzakelijke toestemming geven om hun data te verzamelen en te profileren voor gepersonaliseerde advertenties op de media van alle Ads & Data-partners. Deze consent wordt via verschillende ‘ingangen’ opgebouwd: wanneer een gebruiker ‘Ads & Data-consent’ geeft voor zijn behavioural en account data bij minimum één van de Ads & Data-partners, kunnen deze data ook ingezet worden op de platformen van de andere partners. Dit maakt de koppeling van telco data (Telenet en Proximus) aan online data (Play Media, Mediahuis, De Buren en VRT) in het ‘Ads & Data total tv – ecosysteem’ mogelijk.

“Sinds januari is het mogelijk om dezelfde campagnes over de verschillende platformen heen voor zowel lineaire als online kijkers uit te rollen. Dankzij het aandeelhouderschap van Proximus, Telenet en Mediahuis beschikt Ads & Data over de vereiste consent en data voor alle gebruikers en kunnen we gepersonaliseerde advertenties aanbieden. We zijn dan ook bijzonder trots dat we met dit unieke ecosysteem pionier zijn in de reclamewereld. Door nóg relevanter te gaan targeten, kunnen we de adverteerder nog meer op zijn wenken bedienen”, vertelt Bart Demeulenaere, CCO Ads & Data.

Het is ook mogelijk om short form video of display aan een campagne toe te voegen. Iets waar Ads & Data in de toekomst nog meer op wil inzetten.