Yves Gérard (RMB) over deformattage op TV

FacebookTwitterLinkedIn

Nu onze ogen steeds meer keuze hebben in naar waar ze willen afdwalen, is het voor mediabedrijven zo mogelijk nog moeilijker geworden om onze aandacht bij traditionele reclame te houden. Enter modernere manieren van product placement, sponsoring en andere type partnerschappen.

Wie ‘televisie’ zegt, zegt natuurlijk ook ‘pogingen om producten in de kijker te zetten’. Letterlijk dan, voor de ogen van de kijkers. Kijk maar naar de serie Mad Men en je weet wat we bedoelen. “Merken zijn al van in de eerste James Bond-films aanwezig. Het verschil is dat er tegenwoordig een wettelijk kader bestaat voor het gebruik van dit soort reclame in uitzendingen. Ik denk dan aan The Voice of food-programma’s zoals My Tiny Restaurant,” vertelt Yves Gérard, CEO van RMB.

De cijfers van productplacement schieten momenteel (nog) niet de lucht in. “Product placement wordt vooral gekozen in strategieën rond ‘deformattage’. Het gaat dan om packaging met productplacement, brand content en lineaire en digitale uitlatingen. Dat zorgt niet echt voor een call to action, maar verhoogt wel de relevantie.”

Meer info op PUB.be.