Wim Vermeulen wordt Director of Strategy & Sustainability bij Bubka

FacebookTwitterLinkedIn

Wim Vermeulen, auteur van ‘Marketing voor de Mad (Wo)Men van morgen – Sterke merken in een wereld van algoritmes’ en het daarin geïntroduceerde TapForward-model, nationaal en internationaal spreker, lesgever aan de Solvay Brussels School en doorwinterd reclame-strateeg, sluit vanaf september aan bij Bubka als Director of Strategy & Sustainability.

Wim Vermeulen: “Bij Bubka vertoef ik in goed gezelschap en vind ik de gedeelde visie, het creatieve potentieel en de organisatie die me toelaat om mijn strategisch werk op de beste manier te valoriseren. Bubka is voor mij een best kept secret agency. Met een gelijkgestemd team willen we het uitbouwen tot een bureau voor de toekomst met internationale allures. Mijn expertise rond het belang van effectiviteit in reclame en nog meer in de communicatie rond duurzaamheid, kan ik hier verder ontplooien.” 

Raf Van Raemdonck, CEO van Bubka: “Bubka werkt al geruime tijd vanuit dezelfde basis als Wim. De echte paradigm shift in ons vak het afgelopen decennium zit minder in data driven marketing, dan in de exponentiële toename van kennis over hoe mensen keuzes maken en beslissingen nemen. En wat dit allemaal mogelijk maakt op het vlak van creative effectiveness. Wim is daarvan een van de belangrijkste exponenten, met een persoonlijke netwerk waartoe ook intenationale kleppers als Orlando Wood en Peter Field behoren. Dat we bij Bubka in de wolken zijn met zo’n versterking van onze strategisch-creatieve slagkracht, is het understatement van het jaar.”

Wim Vermeulen legt momenteel samen met Prof. dr. Gino Verleye de laatste hand aan ‘De duurzame Belg’, een analyse van een duurzaamheidsonderzoek tijdens de lockdown dat midden september in boekvorm uitkomt. Daarnaast werkt hij ook samen met Bart Lombaerts aan de documentaire ‘The Decade of Action’ over corporate sustainability die in oktober uitkomt en ‘Show, don’t tell’, zijn derde boek dat begin 2021 in de rekken zal liggen.

Wim Vermeulen: “Don’t build it back, build it forward’ geldt niet alleen voor de heropbouw van de wereld na corona, het geldt evenzeer voor elk merk, bedrijf en organisatie. De verwachtingen van de Belgische consument zijn op scherp gesteld (zeker op vlak van duurzaamheid). Het vraagt een strategisch antwoord zowel voor de korte als lange termijn. Je wil niet als toondoof overkomen, dat gaat ten koste van de effectiviteit. In deze recessie is dat het laatste wat je wil. Bij Bubka vinden zowel nationale als internationale merken daarvoor guidance.”