VMMa stelt najaar VTM, 2BE en Vitaya voor: ‘tv voor de familie, voor mannen en voor vrouwen`

FacebookTwitterLinkedIn

VTM kiest resoluut voor de positionering van een warme familiezender en wil het familiale tv-kijken helemaal claimen. Er wordt ingezet op Vlaamse fictie en grote showprogramma`s. Zo zijn er de nieuwe fictiereeksen Clan en Deadline 14/10, komt Aspe terug op het scherm en is er de ontknoping van Code 37. Ook showprogramma`s krijgen veel aandacht bij VTM: Debby & Nancy`s Warme Winter Show, Manneke Paul, Sterren op de Dansvloer, So You Think You Can Dance en Belgium`s Got Talent. Verder zendt VTM met Boer zkt Vrouw, Afvallen en Opstaan, Jonge Zwanen, Pubers van Streek en Alloo in de Gevangenis ook reality uit. Tot slot zijn er nog kookprogramma`s als De Keuken van Sofie, Junior Masterchef en SOS Piet en vaste waarden als Tegen de Sterren Op en Familie. Alle programma`s worden gemaakt onder het motto “fris gemaakt”.

 

2BE richt zich voluit tot mannen en trekt de kaart van films en buitenlandse topseries als Game of Thrones, Spartacus, Strike Back en Touch. Verder is er een nieuw seizoen van Expeditie Robinson en wordt opnieuw de Champions League voetbal uitgezonden. Andere blikvangers zijn de gangsterkomedie Crimi Clowns en de komediereeks Foute Vrienden.

 

Vitaya wil vooral de vrouwelijke kijkers bekoren en doet dat met programma`s als Rok en Rol, Tussen 2 Werelden, In de mode en Schat, ik heb niets om aan te doen. Series zijn er dan weer met Overspel en The Killing.

 

Commercieel directeur Ben Jansen belooft aan de adverteerders dat de overload aan zenderpromoties zal worden aangepakt. Via Topspots worden de adverteerders aangemoedigd om de kijkers te verrassen met leuke en relevante reclame. De zender gelooft in de toekomst waarbij de content op veel platformen de kijker zal bereiken, dus niet enkel via tv. Hiervoor worden diverse partnerships aangegaan om de integratie van deze verschillende kanalen vlot te laten verlopen.

 

VMMa heeft voor de promotie van de najaarsprogrammatie een knappe show voorgesteld aan de markt, aangevuld met uitgebreid printmagazine.