Think-Pink wint MEDIALAAN Fairtime Award 2016

FacebookTwitterLinkedIn

De winnaar van de MEDIALAAN Fairtime Award, een creatieve wedstrijd voor sociale en humanitaire organisaties, is bekend: Think-Pink wint een tv- en een radiocampagne bij MEDIALAAN. Dat is beslist door een zeskoppige professionele jury die maar liefst 40 tv-dossiers en 28 radiodossiers kregen voorgeschoteld van in totaal 46 verschillende goede doelen.

 

Think-Pink communiceert in eerste instantie een thematiek die vooral vrouwen aanbelangt, maar in deze creaties kozen ze er bewust voor om de mannen aan te spreken. Dit op een bijzonder grappige en intelligente manier.

 

Think-Pink wint een tv-campagne bij VTM, 2BE en Vitaya ter waarde van 250.000 euro en een productiebudget van 25.000 euro. Daarnaast wint de organisatie ook een radiocampagne bij Qmusic en JOE fm ter waarde van 75.000 euro en een productiebudget van 7.500 euro. Het tv-storyboard en het radioscript zijn van de hand van Leo Burnett. De winnende campagne gaat onmiddellijk in productie en wordt in mei en juni uitgezonden op de tv- en radiozenders van MEDIALAAN.

 

De jury bestond dit jaar uit voorzitster Griet Byl (Deputy Chief Editor van Media Marketing), Jens Mortier (Owner van Mortierbrigade), Katrien Bottez (Executive Creative Director bij Famous), Sylvie Verbruggen (VP Brand, Communications & Memorable Experiences bij Telenet), Josse Abrahams (Communicatieverantwoordelijke van de Koning Boudewijnstichting) en Erwin Deckers (CCO van MEDIALAAN).

 

In 2017 komt er alvast een derde editie van de MEDIALAAN Fairtime Award.