Vlaams-Brusselse Media lanceert BRUZZ: een nieuw mediamerk voor online, radio, televisie en print

FacebookTwitterLinkedIn

FM Brussel, TV Brussel, Brussel Deze Week, Agenda en Brusselnieuws.be verdwijnen. In de plaats komt BRUZZ, één merknaam die staat voor alles wat er gebeurt in Brussel. Met als baseline ‘You Are the City` richt BRUZZ zich vanaf morgen tot iedereen die gebruik maakt van de stad. Dat zijn in de eerste plaats de Nederlandstalige Brusselaars, maar ook anderstaligen, expats, pendelaars en bezoekers.

 

Alles verschijnt in principe eerst online en er wordt extra ingezet op sociale media. Daarnaast wordt nog steeds radio en televisie gemaakt, en blijft er in eerste instantie wekelijks een krant en een uitmagazine verschijnen. Volgend jaar moeten die twee publicaties samensmelten tot één vernieuwd drietalig magazine met uitneembaar uitkatern.

 

BRUZZ is ook de start van een nieuwe manier van werken. Zo wil het inspelen op het continu vernieuwende mediagebruik met een gecentraliseerde redactiewerking die voor meer synergiën moet zorgen.

 

Verder worden er samenwerkingsverbanden aangegaan met andere mediakanalen. Die samenwerking kan in twee richtingen gaan: BRUZZ zal informatie kunnen overnemen van partners zoals de VRT, en die kan omgekeerd ook een beroep doen op de expertise van BRUZZ.

 

BRUZZ gaat officieel van start op woensdag 20 april. De nieuwe website wordt op middernacht gelanceerd en zal voor het eerst drietalig zijn, weliswaar met de nadruk op het Nederlands. De nieuwe radioprogrammatie begint om 7 uur op frequentie 98.8. Op televisie is het wachten tot 18 uur. Woensdag is ook de dag dat de krant en het magazine verschijnen.

 

Alle details vindt u hier.