StuBru wipt over Qmusic, Radio 2 blijft grootste

FacebookTwitterLinkedIn

Het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) maakte vandaag de nieuwe luistercijfers bekend voor de periode september-december 2018.

Radio 2 blijft met 30,2 procent marktaandeel afgetekend de populairste radiozender van Vlaanderen. De zender gaat er zelfs lichtjes op vooruit tegenover de vorige meting toen het 30,1 procent haalde.

Op de tweede plaats staat Studio Brussel (11,8 procent) dat over Qmusic springt (11,4 procent). Bij vorige meting haalde Qmusic nog 12,4 procent marktaandeel, tegenover 10,6 procent voor Studio Brussel.

Daarna volgen MNM (9,6 procent), Joe (8,2 procent) en Radio 1 (7,6 procent). Nostalgie gaat erop achteruit, van 6,8 naar 5,95. Klara heeft nog 2,8 procent marktaandeel.

“Studio Brussel zet een sterk resultaat neer”, reageert Els Van de Sijpe, radiomanager van de VRT. “En met de vernieuwde branding en programmatie is de zender klaar om op radio en op alle digitale platformen zijn voortrekkersrol te spelen als avontuurlijke muziekgids.”

“Als we kijken naar heel 2018 heeft Qmusic een mooi parcours neergezet. Niet alleen on air, maar ook online, op events en met Qwistet zien we dat het merk leeft”, verklaart An Caers, directeur radio van Medialaan. Ze wijst er ook op dat Qmusic de meeste Vlamingen bereikte tussen 18 en 54 jaar: dagelijks bijna 610.000.

LEES OOK:
CIM-cijfers Medialaan: Qmusic tweede grootste met 12,1%, Joe behaalt 8,6%
CIM-cijfers Var/VRT: MNM en Studio Brussel scoren sterk bij jongeren
CIM-cijfers Nostalgie: nooit meer luisteraars dan in 2018
Nostalgie blijft op nummer één in Franstalig België

Bron: Belga en CIM.