Weber Shandwick investeert in 4 nieuwe talenten in content, geïntegreerde media en digital

FacebookTwitterLinkedIn

Weber Shandwick, een van ‘s werelds grootste communicatie- en PR-agentschappen, kondigt de uitbreiding van zijn Belgische activiteiten aan en neemt vier nieuwe consultants aan. Daarmee telt het Belgische team nu 14 consultants.

De activiteiten binnen de Belgische markt blijven toenemen en Weber Shandwick kende de laatste maanden een sterke groei. Het bureau besloot daarom om verder te investeren in de lokale markt, wat zijn internationale aanbod mooi aanvult. Erik Lenaers staat aan het hoofd van het Belgische team en is ook deel van het senior leadership-team van Weber Shandwick in Brussel.

De nieuwe aanwinsten van het PR-bureau in Brussel zijn Liedewij Verbiest, Kevin Scheers, Shelley Dockx en Lisa De Bonnet. Weber Shandwick is ook aanwezig in Gent om een toenemend aantal klanten uit de regio bij te staan.

Liedewij Verbiest en Kevin Scheers

Twee managersprofielen versterken het team, Liedewij Verbiest (foto links) en Kevin Scheers. Liedewij is een doorgewinterde consultant die eerder werkte bij Famous Relations. Ze is gespecialiseerd in mediarelaties en projectmanagement voor klanten. Ze zal de rol van Consultant in mediarelaties op zich nemen. Kevin Scheers (foto rechts) heeft meer dan 6 jaar ervaring in public relations consulting voor B2B- en B2C-projecten, in het creëren van creatieve content en crisiscommunicatie. Hij verliet Ketchum om zich in september aan te sluiten bij Weber Shandwick als Account Director gespecialiseerd in geïntegreerde media.

Shelley Dockx en Lisa De Bonnet

Gezien het multi-channel en veelzijdige karakter van communicatie vandaag de dag, wil Weber Shandwick zijn klanten strategisch ondersteunen door geïntegreerde, innovatieve campagnes te ontwikkelen die een impact hebben. Het team weerspiegelt deze geïntegreerde manier van werken. Om hun klanten te ondersteunen bij het creëren van creatieve content, worden twee gespecialiseerde profielen verwelkomd: Shelley Dockx en Lisa De Bonnet. Shelley heeft meer dan twee jaar ervaring als communicatiespecialist en werkte zowel voor verschillende agentschappen als in-house. Ze zal de rol van Senior Content Associate opnemen en het redactieteam coördineren om dynamische content te creëren. Lisa De Bonnet (foto rechts) is onlangs afgestudeerd en deed verschillende digitale stages in communicatiebureaus. Ze zal als Paid Expert aan de slag gaan en betaalde sociale media campagnes plannen.

Het nieuwe team

Deze vier nieuwe medewerkers versterken de positie van het bureau binnen de lokale markt, na de komst van Maxime Prus, Manager Content & Distribution en de promotie van Steven Van de Broek tot Account Director Client Experience en Julie Wymeersch tot Senior Associate Client Experience binnen het Belgische team.

Erik Lenaers, Associate Director en verantwoordelijke voor de Belgische markt, is enthousiast over deze uitbreiding binnen het agentschap: “Ik ben trots om met zo’n getalenteerd team te werken dat blijft groeien. Elke persoon binnen het team heeft unieke competenties die onze prestaties en de consistentie in ons werk verbeteren. De integratie van deze nieuwe teamleden is de volgende stap voor ons team. Ik kijk ernaar uit om met hen samen te werken en om onze aanwezigheid binnen de Belgische markt uit te breiden.

Nora Lawton, Co-Managing Director van Weber Shandwick Brussel, zegt het volgende over de nieuwe aanstellingen en promoties: “Ik ben blij dat we getalenteerde professionals als Kevin, Liedewij, Maxime, Shelley en Lisa kunnen verwelkomen in ons bekroonde Belgische team. Deze nieuwe collega’s versterken samen met de welverdiende promoties van Steven en Julie onze bestaande capaciteiten en zorgen ervoor dat we impactvol werk kunnen blijven leveren voor ons divers klantenbestand.