Sara Vercauteren en Anja Peleman nieuwe Managing Directors bij Bepublic Group

FacebookTwitterLinkedIn

Sara Vercauteren en Anja Peleman nemen op 1 januari 2021 de fakkel over van Jeroen Wils en Dajo Hermans als nieuwe Managing Directors van pr-bedrijf Bepublic Group. De voormalige woordvoerders van DPG Media nemen met hun jarenlange media-ervaring de leiding over de pr-bureaus Bepublic, Bereal en Befirm, die oprichters Jeroen Wils en Dajo Hermans drie jaar geleden met succes in de mediagroep Mediafin integreerden. Bepublic Group behoort vandaag tot de top van het Belgische pr-landschap.

Sara Vercauteren staat bekend als een gerespecteerd communicatie-expert en was jarenlang directeur communicatie en woordvoerder van DPG Media. Voordien werkte ze als politiek woordvoerder voor ministers Vandenbroucke en Van Brempt. Ze is ook auteur van het boek ‘Geen Commentaar’ en geeft les aan de Thomas More Hogeschool. In 2018 werd ze verkozen tot Woordvoerder van het Jaar.

Anja Peleman was de voorbije jaren steevast haar rechterhand als adjunct-woordvoerster. Peleman heeft meer dan 10 jaar ervaring in pr en communicatie en in het begeleiden en coachen van mediafiguren. Ze nam ook mee de voortrekkersrol bij de uitbouw van het crisiscommunicatieplan binnen DPG Media.

“We waren enorm vereerd toen ons de vraag werd gesteld om het roer van Jeroen en Dajo over te nemen. We hebben enorm veel goesting om de groep samen met het sterke team verder uit te bouwen. De journalistieke aanpak van Bepublic Group sluit helemaal aan bij onze visie op sterke communicatie. Organisaties en merken helpen om op een relevante manier te communiceren, dat is onze drijfveer. We kijken ernaar uit om het team en de klanten te leren kennen.”

Sara Vercauteren en Anja Peleman

Nieuwe frisse wind

De drie pr-bureaus, vandaag bekend als Bepublic Group, kenmerken zich door hun journalistieke aanpak, en hun expertise in crisis- en buurtcommunicatie en mediatraining. Samen met een sterk team leerden Jeroen Wils en Dajo Hermans, die beiden uit de journalistiek komen, de voorbije jaren honderden bedrijven en organisaties op een nieuwswaardige, relevante manier communiceren en een geloofwaardige reputatie opbouwen.

“Zowel met Bepublic als met Bereal en Befirm wilden we het bedrijfsleven en de journalistiek dichter bij elkaar brengen. We hebben geprobeerd om een vernieuwende, journalistieke stempel te drukken op het pr-landschap, door bij elke klant op zoek te gaan naar de nieuwswaardige en maatschappelijk relevante verhalen. Nu beschouwen we onze taak als afgerond en willen we ons op nieuwe projecten focussen. We zijn blij dat we met Sara en Anja twee gelijkgestemde zielen hebben gevonden en wensen hen alle succes met de verdere uitbouw van ons verhaal.”

Het avontuur bijna tien jaar geleden met de start van Bepublic, een pr-bureau dat zich tot een brede waaier van bedrijven en sectoren richt. Niet veel later werd Bereal opgericht, dat uitgroeide tot dé referentie voor pr binnen de vastgoedsector. Begin dit jaar richtte het duo nog Befirm op, een derde pr-bureau dat zich toespitst op financiële pr. Samen vormen de drie bureaus Bepublic Group. Bepublic Group is in een recordtempo uitgegroeid tot de top van het Belgische pr-landschap. De groep werkt vandaag voor heel wat sterke bedrijven zoals Telenet, Eneco, Facebook, ERA, Democo en DPAM.

Volgens Peter Quaghebeur, CEO van Mediafin, is de pr-groep nu klaar voor de toekomst: “Bepublic, Bereal en Befirm vullen perfect onze andere communicatiediensten aan, waardoor Mediafin vandaag meer dan ooit 360°-communicatie kan aanbieden, van pr over advertising tot contentmarketing. Ik heb vroeger bij Medialaan graag samengewerkt met Sara en Anja en heb dan ook het volste vertrouwen in hun kwaliteiten. Ik bedank Jeroen en Dajo van harte voor al hun inspanningen en wens hen alle succes met hun toekomstige projecten.”