RMB en TargetSpot gaan elk hun eigen weg

FacebookTwitterLinkedIn

Na een succesvolle samenwerking van twee jaar in het commercialiseren van digitale audioreclame, pakken RMB en TargetSpot elk hun eigen mediaportefeuille weer op. Na afloop van hun contractperiode beëindigen de twee regies hun partnership in goede verstandhouding. Ze zijn overigens van plan om in de toekomst voor specifieke gelegenheden nog samen te werken.

In 2017 sloten RMB en TargetSpot een partnership om samen de commercialisering van het digitale audiobereik in België aan te wakkeren. RMB beheerde al de inventarissen van de RTBF, NRJ en DH Radio. TargetSpot – de internationale regie van Radionomy, maar ook de regie van onder meer het digitale audioaanbod van Radio France en van ruim 75.000 radio’s gestreamd door Shoutcast – zocht een vertegenwoordiger voor zijn bereik vanaf Belgische IP-adressen. De alliantie tussen de twee spelers bood adverteerders de kans om een nieuwe categorie luisteraars te bereiken.

Twee jaar later heeft online audio een belangrijk aandeel in de mediaconsumptie van de luisteraars en staat de commercialisering ervan op de rails. Als internationale regie was het voor TargetSpot dan ook gegrond om op termijn de controle over de verkoop van al haar inventarissen terug over te nemen.

“We danken RMB voor het commercialiseren van onze inventarissen de afgelopen twee jaar. TargetSpot breidde de laatste maanden flink uit met de opening van een aantal nieuwe regies in verschillende landen. We willen onze Europese en internationale positie versterken. Een eigen regie openen in België is een logische stap in deze aanpak. De vraag naar digitale audio is overal booming en dat geldt ook in België. Laten we niet vergeten dat AudioValley, de groep waarvan TargetSpot deel uitmaakt, Belgisch is”, aldus Alexandre Saboundjian, CEO van AudioValley.

Vanaf 16 januari kunnen orders en reservaties voor Radionomy, Radio France, Shoutcast en Hotmix rechtstreeks gericht worden naar TargetSpot ter attentie van Eric Vander Haegen.