Resultaten CIM cijfers Verspreiding pers 2012 Q3

FacebookTwitterLinkedIn

De laatste CIM-studie Pers toont nogmaals een daling aan van de magazinemarkt. De totale meetbare verspreiding van weekbladen (-2,67%), tweewekelijkse uitgaven (-0,61%) en maandbladen (-3,80%) kennen een terugval.

 

De nieuwe CIM-cijfers gaan over een periode van het laatste kwartaal van vorig jaar en de eerste 3 kwartalen van dit jaar. Hieronder vindt u een overzicht van de opmerkelijkste resultaten.

 

Halfwekelijks & Wekelijks

 

Winnaars:

•    Enkele krantenbijlages doen het goed. Het magazine bij De Morgen (DMUZE) gaat vooruit met 5,01%. Voor het magazine bij De Standaard geldt hetzelfde (+2,63%) en TV News, de bijlage bij Sudpresse en Le Soir, groeit ook stevig (+31,95%).

 

Verliezers:

•    P-Magazine: een daling van 16,23% van 51.205 naar 42.892 verkochte exemplaren.

•    Moustique: -14,59% tot 75.312 exemplaren.

•    Humo: -13,21% van 203.221 tot 176.376 exemplaren.

•    Sabato: het magazine bij De Tijd en L`Echo kent ook een achteruitgang. Sabato (nl) daalt met 11,09% tot 46.104 exemplaren, Sabato (fr) zelfs -15,09% tot 20.209.

•    Flair (nl): een terugval van 9,33% tot 105.433 verkochte exemplaren.

•    Ciné-Télé-Revue: -7,42% tot iets minder dan 290.000 verkochte exemplaren.

•    Dag Allemaal: een achteruitgang van 7,42% tot 385.840 verkochte exemplaren.

•    Story: -7,90% tot 151.961 exemplaren.

•    TV Familie + Blik: -7,98% tot iets boven de 100.000 verkochte exemplaren.

 

Maandelijks

 

Winnaars:

•    Votre Région: gaat tegen de trend in en stijgt met 11,17% tot 36.672 exemplaren.

•    Autowereld: etaleert ook positieve verspreidingcijfers en gaat van 12.726 naar 14.150 exemplaren. Een stijging van 11,19%.

•    Entreprise / Ondernemen: klimt tot 9.444 verkochte exemplaren (+6,32%).

•    Ik ga bouwen / Je vais construire: gaat omhoog met 20,11% tot 15.010 exemplaren.

 

Verliezers:

•    Vitaya: krijgt zware klappen -14,45% en daalt tot net boven de 50.000 exemplaren.

•    Ché: kent een terugval van 13,53% tot 21.763 verkochte exemplaren.

•    BE TV Mag: -24,25% van 153.234 naar 116.072 verkochte exemplaren.

•    Grande: een daling van 22,67% tot 10.693 ex.

•    EOS: gaat achteruit met -11,50% en behoudt nog 30.933 verkochte exemplaren.

•    Ambiance Culinaire / Culinaire Ambiance: terugname van 13,68% en zit nog maar tot net boven de 25.000 verkochte exemplaren.

•    Gael Maison : -16.09% tot 14.096 exemplaren.

•    Déco Idées + Actief Wonen: -13.50% tot 27.418 exemplaren.

 

Tweemaandelijks

 

Winnaars:

•    Projecto: gaat stevig vooruit (+20,56%) tot 8.725 exemplaren.

•    Bouwen & Interieur / Bâti-Déco: stijgt met 13,05% en komt nu tot boven de 12.800 exemplaren.

•    Weliswaar: een toename van + 5,57% tot 47.632 exemplaren.

•    Menzo: blijft alweer toenemen tot 4.283 verkochte exemplaren (+12,77%).

 

Verliezers:

•    Café Revue: -21,82% tot 15.457 verkochte exemplaren.

•    Stijlvol Wonen: een afname van 5,87% tot 9.385 verkochte exemplaren.

•    Elle à Table: een daling van 14,08%.

•    Wonen Landelijke Stijl: een afname van 5,39% tot een verspreiding van 27.586 exemplaren.

 

In Luxemburg gaan Luxuriant (+155,96%), Luxembourg Féminin (+12,25%) en Télécran (+8,14%) goed vooruit tot respectievelijk 7.712, 3.445 en 35.843 verkochte exemplaren.

 

Hier vindt u de samenvattende tabellen 2011 T4 – 2012 T3 terug.

 

Hier vindt u de link naar de openbare resultaten.