OOH Kings Awards: Clear Channel en JCDecaux onthullen de shortlist in de categorieën Efficiency en Planning

FacebookTwitterLinkedIn

De jury van de OOH Kings Awards kwam op 15 maart samen om de ingeschreven cases in de categorieën Efficiency en Planning te beoordelen.

 

Mediabureaus, posterspecialisten, reclamebureaus en adverteerders konden dossiers indienen voor OOH-campagnes, waarin ze het succes op vlak van effectiviteit of planning onderbouwden. Voor deze eerste editie werden 16 cases Efficiency en 9 cases Planning ingeschreven.

 

Slechts één case per categorie zal de Gold OOH Kings Award en een duo-ticket voor het Cannes Lions Festival in juni winnen. De tweede en derde plaatsen van elke categorie zullen respectievelijk een Silver en Bronze OOH Kings Award ontvangen.

 

De genomineerde cases voor de categorie Efficiency zijn:

–    More Sustainable Life at Home: DDB Brussels & Initiative voor Ikea

–    Cash Back: DDB Brussels & Space voor Bpost Bank

–    Ikea Solvinden: DDB Brussels & Initiative voor Ikea

–    Inbraakbeveiliging: Duval Guillaume & Maxus voor Stad Antwerpen

–    Join the Clan / Highlander Happenings: OMD voor William Lawson (Bacardi-Martini)

–    Ikea Nipprig: DDB Brussels & Initiative voor Ikea

 

De geselecteerde campagnes voor de categorie Planning zijn:

–    Desperados YOLO Bottle out the party: PTOC & Space voor Alken-Maes

–    Cubanisto End of Year: Vizeum voor AB-Inbev

–    One network, two brands: Outdoor Sevices & UM voor The Coca-Cola Company

–    Hello Hoegaarden Radler: Vizeum voor AB-Inbev

–    Rexona MotionSense: Mindshare voor Unilever

–    DNN Time targeting: Outdoor Sevices & UM voor The Coca-Cola Company

–    Terrorisme: AIR Brussels voor Le Soir

–    Leffe Royal innovations: Vizeum voor AB-Inbev

 

Ter herinnering, de juryleden van deze eerste editie van de OOH Kings Awards zijn Christine Brone (Managing Director bij Phd Media), François Chaudoir (CEO bij Space), Corinne Verstraete (Connections Manager BNFL bij AB Inbev), Miguel Aguza (Country External Communication Manager bij Ikea), Katrien Bottez (Executive Creative Director bij Famous), Koenraad Lefever (Creative Director bij Duval Guillaume) en Jos Van Campenhout (Managing Partner bij PTOC).

 

De winnaars zullen bekendgemaakt worden tijdens de tweede editie van de OOH Summit, georganiseerd door JCDecaux en Clear Channel. Deze avond, in teken van de laatste trends in OOH, zal plaatsvinden op 14 april.