Nieuw in regie bij RMB: inventaris van TargetSpot met Belgische IP-adressen

FacebookTwitterLinkedIn
RMB

RMB gaat een commercieel en technisch partnership aan met de groep Radionomy en diens internationale regie TargetSpot. Dit akkoord is een eerste fase in de ontwikkeling van de verkoop van digitale audioreclame. Het biedt RMB-klanten de kans een nieuwe categorie luisteraars te bereiken.

Online audioconsumptie zit in de lift. Volgens de MediaXperience studie van RMB Marketing luistert 12% van de Belgen dagelijks naar een webradio, de digitale broadcaster van een FM radio of een audiocontent via website. Bij de jongeren (15-24 jaar) klimt het dagbereik tot 16%.

Op basis van deze vaststelling besloot RMB de commercialisering van het digitale audiobereik in België te ontwikkelen. Aansluitend op deze beslissing kwam de samenwerking met Radionomy en zijn regie TargetSpot tot stand.

Radionomy is een platform waarmee webgebruikers hun eigen online radio kunnen creëren. Het groepeert op dit ogenblik 15.000 webradio’s. TargetSpot, die Radionomy commercieel vertegenwoordigt, is ook de reclameregie van ruim 75.000 webradio’s die de Shoutcast streamingtechnologie van Radionomy gebruiken, van Radio France en van Skyrock.

Het akkoord tussen RMB en Radionomy/TargetSpot heeft betrekking op luisteraars in België. Vanaf 1 juli commercialiseert RMB de volledige inventaris van TargetSpot met Belgische IP-adressen. Wat de technische kant betreft, zal RMB voortaan de adserving tool van TargetSpot gebruiken voor zijn totale audio-aanbod.

Een eerste commercieel aanbod van pre-rolls en mid-rolls is al beschikbaar via direct buying. Dit aanbod breidt de komende weken nog uit. Programmatic buying is binnenkort eveneens mogelijk.