Nieuw bij Decom: het klantenmagazine van Suzuki

FacebookTwitterLinkedIn

Herpositioneren: dat was voor Suzuki de aanleiding om het klantenmagazine Happy Life grondig onder handen te nemen. De puur commerciële tool vertalen naar een stijlvol blad dat klanten helpt te binden aan het merk bleek een kolfje naar de hand van Decom dat de competitie won.

 

“In het verleden verwerkten we veel commerciële boodschappen in ons magazine, maar nu kiezen we er resoluut voor om dat niet meer te doen”, vertelt Catherine Free, Marketing Manager Suzuki Belux. “Vanaf september 2015 willen we onze klanten aangename lectuur bieden om hun emotionele betrokkenheid bij Suzuki op lange termijn te verhogen.”

 

“De focus ligt niet meer op de wagen, maar op het leven van wie ermee rijdt”, aldus Eva Bohez, Content Marketing Consultant bij Decom.

 

“Naast het sterke inhoudelijke concept waren we ook gecharmeerd door de grote aandacht voor culturele gevoeligheden”, vult Catherine Free aan. “Decom heeft inhouse ervaren Nederlandstalige en Franstalige project managers: een troef van formaat als je weet dat we nu al sterk presteren in Wallonië, maar nog veel groeimarge hebben in Vlaanderen.”

 

Happy Life, met als baseline “het Suzuki magazine waar je blij van wordt” bevat een flinke dosis lifestyle met vaste rubrieken voor design, reizen, vrije tijd en gezondheid, maar ook subtiele productinformatie op maat van de doelgroepen. Het magazine heeft een oplage van 75.000 exemplaren, verschijnt twee keer per jaar in het Nederlands en het Frans en telt 36 pagina`s. Lezersgroep: klanten en prospecten van Suzuki Belux, gaande van jongeren tot 50+.

 

Adverteren in het magazine is niet mogelijk.