MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

De database van MediaSpecs blijft groeien: nieuwe tutorials en nieuwe formule MediaSpecs Plus

Beste mediavrienden,

Onze database is de tool bij uitstek voor al uw vragen over Belgische en Luxemburgse media en reclamemogelijkheden.

De afgelopen twee jaren kregen onze gebruikers niet alleen een software-update, ondertussen zijn er ook heel wat nieuwe functies toegevoegd: bekijk hier onze tutorials.

De grootste uitbreiding in de databasetechnologie zit hem echter in de mediaplanner-tool MediaSpecs Plus. Samenwerken met collega’s en klanten wordt nog gemakkelijker.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

23/10/2023

CIM: Nieuwe bereikcijfers voor de pers

Het CIM publiceerde de nieuwe bereikcijfers voor de Belgische pers. De studie, die nu de Belgian Publishing Survey heet in plaats van National Readership Survey, heeft haar scope uitgebreid met non-read formaten (video en podcast).

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse Roularta Media Group

De persstudie van CIM wordt jaarlijks in oktober gepubliceerd. Daaruit blijkt dat Roularta goed scoort op marktaandeel en bereik. De mediagroep beheert een breed scala aan titels en heeft een bereik van meer dan 3,8 miljoen lezers.

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse Mediahuis

In 2023 blijft Mediahuis de grootste krantenuitgever van België. Dagelijks kiezen 2,5 miljoen Belgen voor De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Ook meer 16-24-jarigen lezen de nieuwsmerken van Mediahuis (+11%).

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyse IPM Group

La Libre bevestigt zijn selectiviteit ten aanzien van hogere sociale groepen en DH blijft jongvolwassenen interesseren. Moustique en Télé Pocket noteren respectievelijk een stijging van 5 en 10 procent.

Lees meer
 

CIM RAM: Radio 2, Qmusic en Joe in de top 3

Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode mei-augustus. Met een marktaandeel van 23,54% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (14,50%) en Joe (11,86%).

Lees meer
 

Jobs

Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

Havas Media Network Belgium splitst zich op in Havas Media en Arena Media, onder leiding van respectievelijk Julien Depaire en Tim Vanacker

Arena Media is actief in 65 landen en zal in België geleid worden door Tim Vanacker, die na 18 maanden bij Mediacom terugkeert naar de Havas-familie.

Lees meer
 

Semetis en Proximus grote winnaars op IAB MIXX Awards

Met elk vijf awards zijn Semetis en Proximus de grote winnaars op de IAB MIXX Awards. Ook Wunderman Thompson tikte vier awards op de kop. In totaal reikten de jury’s 32 awards uit in 11 categorieën.

Lees meer
 

Ventures Media lanceert begin 2024 Forbes Belux als digitaal en driemaandelijks magazine, redactie onder leiding van Joan Condijts

Ventures Media lanceert begin 2024 Forbes in België en Luxemburg onder leiding van redactiedirecteur Joan Condijts. De commercialisering zal worden verzorgd door Klaas Olbrechts van Connected Media.

Lees meer
 

RTL Belgium en Groupe M6 vernieuwen hun strategische samenwerking op het vlak van content

Voortbouwend op het succes van hun strategisch partnership van bijna 15 jaar, hebben RTL Belgium en Groupe M6 hun overeenkomst vernieuwd voor het uitzenden van M6-programma’s in alle media van RTL Belgium.

Lees meer
 

Succesvolle tweede editie van Blue Screen

RMB pakte in september opnieuw uit met een Blue Screen. Dit reclameblok op La Une biedt meer zichtbaarheid aan organisaties en producten die voldoen aan strenge duurzaamheidscriteria.

Lees meer
 

Nederland: Roularta neemt Helden Magazine over

Helden Magazine is opgericht in 2009 en brengt persoonlijke verhalen over sporters en sportprestaties. Het heeft een printbereik van 175.000 lezers per editie en een maandelijks digitaal bereik van 1,8 miljoen impressies.

Lees meer
 

GroupM Recession Monitor: Reclame de motor voor een sputterende economie?

De GroupM Recession Monitor meet het veranderde bestedingsgedrag van de Belgen ten gevolge van de recente crisissen. In totaal worden 42 diverse categorieën tweewekelijks onder de loep genomen, bij een representatief staal van 1.000 Belgen.

Lees meer
 

Seen from Space: Gulheid, perceptie en vertrouwen als keuzecriteria voor merken

Pulsar, een exclusief onderzoek van Space, bevat een reeks vragen over consumentengewoonten, zoals de bronnen die consumenten gebruiken om hun aankoopbeslissingen te nemen.

Lees meer
 

De meerderheid van de Belgen verkiest om folders in hun brievenbus te blijven ontvangen

Belgen ontvangen graag hun folders in de brievenbus en het zet hen aan om naar de winkel te gaan. Dat blijkt uit de Leaflet Attitude Study van GfK uitgevoerd in opdracht van BD Media. 77% baseert zijn winkelbezoek op basis van de folder.

Lees meer
 

Nieuwe video-tutorials: leer alle nieuwe Database-functies kennen én de gloednieuwe MediaSpecs Plus – kennis delen en samenwerken

De tutorials doen alles uit de doeken! De afgelopen twee jaren kregen de Database-gebruikers niet alleen een state-of-the-art software-update, ondertussen zijn er ook heel wat nieuwe functies. En we gaan nog een stap verder met MediaSpecs Plus.

Lees meer
 

Agenda

BAM Meaningful Marketing Talks: New Humanity Codes
24 oktober 2023 | 09:00 - 17:00
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
13 maart | 09:00 - 11:30
Belgian Marketing Awards
8 november 2023 | 17:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.