De database van MediaSpecs blijft groeien: nieuwe tutorials en nieuwe formule MediaSpecs Plus
Beste mediavrienden,
Onze database is de tool bij uitstek voor al uw vragen over Belgische en Luxemburgse media en reclamemogelijkheden.
De afgelopen twee jaren kregen onze gebruikers niet alleen een software-update, ondertussen zijn er ook heel wat nieuwe functies toegevoegd: bekijk hier onze tutorials.
De grootste uitbreiding in de databasetechnologie zit hem echter in de mediaplanner-tool MediaSpecs Plus. Samenwerken met collega’s en klanten wordt nog gemakkelijker.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
23/10/2023
|
|
|
|
|
|
|
|
Het CIM publiceerde de nieuwe bereikcijfers voor de Belgische pers. De studie, die nu de Belgian Publishing Survey heet in plaats van National Readership Survey, heeft haar scope uitgebreid met non-read formaten (video en podcast).
Lees meer
|
|
|
|
De persstudie van CIM wordt jaarlijks in oktober gepubliceerd. Daaruit blijkt dat Roularta goed scoort op marktaandeel en bereik. De mediagroep beheert een breed scala aan titels en heeft een bereik van meer dan 3,8 miljoen lezers.
Lees meer
|
|
|
|
In 2023 blijft Mediahuis de grootste krantenuitgever van België. Dagelijks kiezen 2,5 miljoen Belgen voor De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg. Ook meer 16-24-jarigen lezen de nieuwsmerken van Mediahuis (+11%).
Lees meer
|
|
|
|
La Libre bevestigt zijn selectiviteit ten aanzien van hogere sociale groepen en DH blijft jongvolwassenen interesseren. Moustique en Télé Pocket noteren respectievelijk een stijging van 5 en 10 procent.
Lees meer
|
|
|
|
Het CIM publiceerde nieuwe luistercijfers voor de periode mei-augustus. Met een marktaandeel van 23,54% blijft Radio 2 de grootste radiozender van Vlaanderen, voor Qmusic (14,50%) en Joe (11,86%).
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Arena Media is actief in 65 landen en zal in België geleid worden door Tim Vanacker, die na 18 maanden bij Mediacom terugkeert naar de Havas-familie.
Lees meer
|
|
|
|
Met elk vijf awards zijn Semetis en Proximus de grote winnaars op de IAB MIXX Awards. Ook Wunderman Thompson tikte vier awards op de kop. In totaal reikten de jury’s 32 awards uit in 11 categorieën.
Lees meer
|
|
|
|
Ventures Media lanceert begin 2024 Forbes in België en Luxemburg onder leiding van redactiedirecteur Joan Condijts. De commercialisering zal worden verzorgd door Klaas Olbrechts van Connected Media.
Lees meer
|
|
|
|
Voortbouwend op het succes van hun strategisch partnership van bijna 15 jaar, hebben RTL Belgium en Groupe M6 hun overeenkomst vernieuwd voor het uitzenden van M6-programma’s in alle media van RTL Belgium.
Lees meer
|
|
|
|
RMB pakte in september opnieuw uit met een Blue Screen. Dit reclameblok op La Une biedt meer zichtbaarheid aan organisaties en producten die voldoen aan strenge duurzaamheidscriteria.
Lees meer
|
|
|
|
Helden Magazine is opgericht in 2009 en brengt persoonlijke verhalen over sporters en sportprestaties. Het heeft een printbereik van 175.000 lezers per editie en een maandelijks digitaal bereik van 1,8 miljoen impressies.
Lees meer
|
|
|
|
|
De GroupM Recession Monitor meet het veranderde bestedingsgedrag van de Belgen ten gevolge van de recente crisissen. In totaal worden 42 diverse categorieën tweewekelijks onder de loep genomen, bij een representatief staal van 1.000 Belgen.
Lees meer
|
|
|
|
Pulsar, een exclusief onderzoek van Space, bevat een reeks vragen over consumentengewoonten, zoals de bronnen die consumenten gebruiken om hun aankoopbeslissingen te nemen.
Lees meer
|
|
|
|
Belgen ontvangen graag hun folders in de brievenbus en het zet hen aan om naar de winkel te gaan. Dat blijkt uit de Leaflet Attitude Study van GfK uitgevoerd in opdracht van BD Media. 77% baseert zijn winkelbezoek op basis van de folder.
Lees meer
|
|
|
|
De tutorials doen alles uit de doeken! De afgelopen twee jaren kregen de Database-gebruikers niet alleen een state-of-the-art software-update, ondertussen zijn er ook heel wat nieuwe functies. En we gaan nog een stap verder met MediaSpecs Plus.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
24 oktober 2023 | 09:00 - 17:00
|
13 maart | 09:00 - 11:30
|
8 november 2023 | 17:00 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|