Ventures Media lanceert begin 2024 Forbes Belux als digitaal en driemaandelijks magazine, redactie onder leiding van Joan Condijts

FacebookTwitterLinkedIn

Ventures Media lanceert begin 2024 Forbes in België en Luxemburg als digitaal en driemaandelijks magazine. Onder leiding van redactiedirecteur Joan Condijts wil Forbes Belux een referentie worden in het Belgisch-Luxemburgse zakenlandschap.

In de afgelopen decennia heeft Forbes zich gevestigd als een van de meest toonaangevende zakelijke media ter wereld. Hoewel ranglijsten van ‘s werelds rijkste individuen en meest succesvolle bedrijven een van de kenmerken zijn van dit medium, is de reputatie van Forbes vooral gebaseerd op de inhoud die focust op vrouwen en mannen in het bedrijfsleven, de analyse van economische trends en de wereldwijde technologische innovaties.

Het Amerikaanse zakenblad onderscheidt zich door zijn diepgaande artikels, interviews en portretten van de meest markante figuren uit de zakenwereld, zijn onderzoek naar de laatste trends en zijn lifestylerubrieken. Forbes Belux zal al deze ingrediënten aanbieden in zijn magazine en op zijn website. De publicaties zullen een sterke Belgisch-Luxemburgse stempel dragen, met de meeste inhoud geproduceerd door lokale teams in zowel het Nederlands als het Frans.

De redactie van Forbes Belux zal worden geleid door Joan Condijts. Als getalenteerd journalist werkte hij meer dan 15 jaar voor Le Soir, leidde hij L’Echo en was hij medeoprichter van LN24. Als schrijver heeft hij de realiteit en de mysteries van de zakenwereld onderzocht en schreef hij verschillende romans.

“Forbes heeft zich altijd gericht op de carrières van uitzonderlijke mannen en vrouwen om te illustreren hoe het bedrijfsleven werkt, hun successen benadrukkend zonder de mislukkingen te verbergen. Het is een manier van kijken naar de wereld die ik wil benadrukken in de journalistiek van Forbes Belux”, legt Joan Condijts uit.

Forbes Belux zal tijdens zijn eerste jaar vier edities uitgeven die op grote schaal worden verdeeld in de Belgische en Luxemburgse boekhandels en in zakelijke distributiepunten. Het eerste nummer is gepland voor maart. Het digitale platform, dat vanaf 2024 beschikbaar zal zijn, zal veel meer bieden dan alleen een website. Het zal een wekelijkse nieuwsbrief en een actieve aanwezigheid op sociale netwerken omvatten, met als doel de aandacht van het publiek te vestigen op goed onderbouwde informatie over economische en sociale kwesties.

De commercialisering van Forbes Belux zal worden verzorgd door Klaas Olbrechts van Connected Media.