CIM-cijfers: analyse Roularta Media Group

FacebookTwitterLinkedIn

De persstudie van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) wordt jaarlijks in oktober gepubliceerd.

Daaruit blijkt dat Roularta Media Group goed scoort op marktaandeel en bereik.

De mediagroep beheert een breed scala aan titels en heeft zo een bereik van meer dan 3,8 miljoen lezers.

Roularta-hoogtepunten in de CIM-cijfers

  • De Zondag herbevestigt zijn status als het grootste weekblad, zowel op lokaal als nationaal niveau, met een wekelijks bereik van meer dan 1,3 miljoen lezers.
  • Met meer dan 850.000 lezers blijft Libelle het grootste betalende magazine in België. De Franstalige tegenhanger, Femmes d’Aujourd’hui, haalt een weekbereik van 483.000 lezers. Samen bereiken de twee magazines 1.330.000 lezers als nationale marktleider.
  • Bijna 800.000 fijnproevers smaken Libelle Lekker en Femmes Délices, een stijging tegenover vorig jaar.
  • Meer dan 520.000 liefhebbers van het buitenleven vinden inspiratie in Libelle Nest N/F.
  • Plus Magazine bereikt maandelijks 491.700 lezers en vervolledigt hiermee de top 3 van betalende maandbladen naast Libelle Lekker/Femmes Délices en Libelle Nest N/F.
  • Feeling en Gael blijven populair bij lezers met interesse in stijl, kwaliteit en verfijning. De titels bereiken samen maandelijks 311.000 lezers.
  • Bijna 300.000 lezers raadplegen wekelijks een exemplaar van de Krant van West-Vlaanderen. Elke week bereikt het merk 479.100 mensen via het weekblad (gedrukt of digitaal) of de website: een stijging van 5% t.o.v. vorig jaar. De website bevestigt hiermee zijn toenemend belang.
  • De Trends-community groeit en telt inmiddels 450.000 lezers/surfers.
  • Knack, Knack Weekend, Knack Focus en Le Vif, Le Vif Weekend, Le Vif Focus behouden hun positie en stillen wekelijks de honger naar correcte achtergrondinformatie van meer dan 1 miljoen lezers.

Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group: “Roularta blijft verder verhoogde inspanningen leveren om meer digitale en family-abonnementen te werven, die mee kunnen zorgen voor een stabiele en duurzame groei. Abonnees van Knack en Trends, Le Vif en Trends-Tendances (met print en digital of ‘digital only’) kunnen alle 30 magazines van de groep lezen via de digitale kiosk Mijn Magazines. Zij krijgen ook toegang tot alle content, 24 uur op 24, van alle redacties via de app Mijn Magazines of via het web. Op deze wijze bevestigt Roularta overtuigend dat het de digitale koers heeft omarmd.