Nederland: Roularta neemt Helden Magazine over

FacebookTwitterLinkedIn

Roularta Media Group neemt de titel Helden Magazine over via zijn Nederlandse dochteronderneming Roularta Media Nederland. Met deze overname versterkt Roularta Media Group zijn marktpositie in Nederland. Eerder nam de mediagroep ook al WPG Media over.

Roularta Media Nederland telt nu 29 magazinetitels en met de overname van Helden Magazine worden de sportliefhebbers voortaan nog beter bediend. Andere sporttitels in de Nederlandse portfolio zijn bijvoorbeeld Fiets en Formule 1.

Helden Magazine is opgericht in 2009 en brengt persoonlijke verhalen over sporters, glorierijke sportprestaties en de andere kant van de medaille. Helden Magazine heeft een printbereik van 175.000 lezers per editie en een maandelijks digitaal bereik van 1,8 miljoen impressies via de website en sociale media. De podcast wordt door ruim 20.000 luisteraars per maand beluisterd.

Erwin van Luit, CEO van Roularta Media Nederland: “Helden Magazine is een geweldig mediamerk en een prachtig product met veel potentieel om verder uit te bouwen. Ik ben ook erg blij dat Barbara Barend aan de titel verbonden blijft. We hebben er veel zin in om samen met haar en het team achter Helden de titel verder te ontwikkelen en te laten groeien.”

Barbara Barend, oprichter en directeur van Helden: “Ik ben zeer tevreden dat we Helden op deze manier duurzaam kunnen voortzetten. Met veel plezier hebben we Helden de afgelopen jaren zelfstandig gemaakt. Nu is de tijd aangebroken onderdeel te worden van een grotere club om ook de volgende stappen te kunnen zetten.