MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, waar media en agentschappen elkaar ontmoeten

Beste mediavrienden,

Meer dan 5.000 media in de database: onder andere 2.200 print en 1.700 digitale media.
Allemaal gedetailleerd met reclametarieven, contactgegevens en andere nuttige cijfers.
Nu ook met de techspecs.
Selecties zijn makkelijk te exporteren en sinds kort ook deelbaar met collega’s.

Dat is MediaSpecs, al 15 jaar lang.
Meer dan ooit gedetailleerd, meer dan ooit gebruiksvriendelijk.
Tijdwinst voor alle spelers.

Nieuwsgierig? We komen onze tool graag aan u voorstellen.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

30/05/2023

Matrix-studie: Meer dan de helft van mediabestedingen gaat naar digital

Voor het eerst zijn de digitale mediabestedingen goed voor meer dan de helft van de bestedingen van Belgische adverteerders, zo blijkt uit de 13de editie van de Matrix-studie die gevoerd wordt door BAM met de steun van UMA.

Lees meer
 

GroupM geeft Marina Beesemans een uitbundig afscheid na een rijkgevulde medialoopbaan

Marina Beesemans heeft zelf haar vertrek twee jaar mogen voorbereiden. En nu was het dan zover. Ze leidde een gedreven team samen met Sergio Ferri, en ze laat het agentschap nu in volle vertrouwen over aan haar collega's.

Lees meer
 

Bernard Cools stopt als bestuurder van CommPass met een mooie afscheidsbrief

Ter vervanging van Bernard Cools en Bart Demeulenaere werden eind maart Ilse Baele en Sophie Vanderwinkel verkozen als nieuwe bestuursleden van CommPass. Bernard Cools blikt nu terug met een mooie afscheidsbrief.

Lees meer
 

“Lees een magazine en krijg goesting” – WE MEDIA, de beroepsfederatie van magazines, zet de unieke eigenschappen van magazines in de kijker

Marc Dupain: “We kiezen voor een foto van smaakvol Belgisch fruit om de kwaliteit en de duurzaamheid van onze magazines te symboliseren. Magazines geven kwaliteit aan je leven, ze creëren een band die vertrouwen en goesting geeft”.

Lees meer
 

MediaSpecs Database: informatie en inspiratie voor uw mediaplan deze zomer

MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.

Lees meer
 

Jobs

Expert Communicatieadviseur
Stad Genk
Meer jobs
 
 

GroupM – Belgian Video Streaming Monitor: Het AVOD-model als reddingsboei voor een sputterende streamingmarkt?

Dat de streamingmotor wat sputtert, wordt bevestigd in de resultaten van GroupM’s jaarlijkse Video Streaming Monitor. Krijgt de introductie van het AVOD-model de streamingmarkt dan misschien terug aan het swingen?

Lees meer
 

Seen from Space: Hoe gaat het met de Belgische reclamemarkt?

De waarde van onze mediamarkt hangt grotendeels af van de bron en zelfs van de manier waarop we naar de beschikbare data kijken. De aanhoudende opmars van digitale reclame is in ieder geval een moeilijk te betwisten fenomeen.

Lees meer
 

WE MEDIA: Jaarverslag 2022

Er is veel in gang gezet in 2022: op bedrijfsniveau, in onze sector en vanuit de overheid. Naast de klassieke bedrijfsbekommernissen verhoogt de druk nog meer door maatschappelijke thema’s zoals klimaatuitdagingen en ethisch verantwoord ondernemen.

Lees meer
 

SMI Barometer 2023: Influencers kunnen zorgen voor gezondere levensstijl

Arteveldehogeschool en Comeos brengen met de SMI Barometer jaarlijks het gebruik en de evaluatie van sociale media en influencermarketing door Belgen in kaart.

Lees meer
 

Roularta Media Nederland neemt Bigtwin over

In Nederland werd o.a. het motortijdschrift Bigtwin Magazine overgenomen door Motor.NL Media Company. Roularta Media Nederland heeft 50% belang in Motor.NL Media Company en verstevigt zo haar marktpositie in het Nederlandse medialandschap.

Lees meer
 

Michel Mersch juryvoorzitter Belgian Marketing Awards

Naar goede gewoonte zal ook dit jaar een ‘captain of industry’ de jury van de Belgian Marketing Awards voorzitten. Het gaat om Michel Mersch, CEO van Nestlé Belgilux. Daarnaast telt de jury 12 marketingprofessionals met diverse achtergronden.

Lees meer
 

Wim De Mont: “B2B-titels hanteren alsmaar meer een digital first strategie”

[WE MEDIA] Wat zijn de trends binnen de verschillende types pers? De huidige uitdagingen? Hoe ziet de toekomst eruit? Wim De Mont, Head of Content bij PUB, geeft ons een stand van zaken voor de B2B-pers.

Lees meer
 

VivaTech: Technologische innovaties in de kijker van 14 tot 17 juni in Paris Expo Porte in Versailles

Wat kan u verwachten van VivaTech? 30 nationale paviljoenen die hun innovaties voorstellen en meer dan 450 sprekers die het gaan hebben over tech-trends gaande van AI over klimaat, sport en diversiteit tot cybersecurity.

Lees meer
 

Agenda

Creative Belgium Awards
2 juni 2023 | 17:00 - 23:30
Video Experience Day
4 juni | 14:30 - 22:30
Mobility Tomorrow Conference
8 juni 2023 | 08:30 - 18:00
AMMA Ceremony & Gala
8 juni 2023 | 18:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.