MediaSpecs, waar media en agentschappen elkaar ontmoeten
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Voor dagelijks nieuws over reclameregies, uitgevers en agentschappen kan u terecht op www.mediaspecs.be.
Bent u op zoek naar informatie of inspiratie voor uw mediaplan of perslijst? Onze database bevat alle gegevens over Belgische en Luxemburgse media en helpt agentschappen en adverteerders bij snelle en uitgebreide zoekopdrachten.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
24/04/2023
|
|
|
|
|
|
|
Op woensdag 19 en donderdag 20 april werden de 5 beste dossiers verkozen binnen 9 AMMA-categorieën. De inzendingen van Publicis Groupe werden 8 keer genomineerd, Semetis rijfde 4 nominaties binnen en Var is goed voor 3 nominaties.
Lees meer
|
|
|
|
Ventures Media zal vanaf juni KH Magazine uitbrengen, een tijdschrift dat gewijd is aan Knokke-Heist. KH Magazine wordt geleverd aan de eigenaars van een tweede verblijf en is ook te vinden op verschillende locaties in Knokke-Heist.
Lees meer
|
|
|
|
Op 1 april 2023 vierde Ads & Data haar tweede verjaardag. Bart Decoster (CEO) is trots op de realisaties die de reclameregie op haar palmares heeft staan.
Lees meer
|
|
|
|
RMB organiseert interactieve workshops om de spelers van ons ecosysteem bewust te maken van de impact die het reclamevak heeft op de klimaatverandering.
Lees meer
|
|
|
|
Eric van der Haegen neemt als Digital Expert de fakkel over van Laurent Mallet en wordt het commerciële aanspreekpunt voor alles wat programmatic betreft. Hij staat ook in voor de verkoop van addressable solutions en de dataproducten van RMB.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Op grond van de constatering dat digitaal inmiddels deel uitmaakt van het dagelijks leven van het medialandschap, is een specifieke vereniging uitsluitend gericht op digitaal niet meer nodig en besloten de leden om de vereniging DMA stop te zetten.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 1 juni moeten alle voedingsbedrijven en handelaars op de Belgische markt rekening houden met nieuwe beperkingen in hun marketing naar kinderen. Het initiatief de Belgian Pledge gaat dan op in de Nieuwe Reclamecode voor voedingsmiddelen.
Lees meer
|
|
|
|
Grayling, consultant in public affairs en communicatie, heeft de aanstelling bekendgemaakt van Jessica Brobald als Managing Director voor het Belgische kantoor. Ze zal de groei en ontwikkeling van het kantoor in Brussel leiden.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens de nieuwe editie van Onder Woordvoerders gaat men op zoek naar de mogelijkheden van podcasts. Vier sprekers lichten elk vanuit een andere invalshoek hun ervaringen met het gebruik van podcasts toe.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] ACT Responsible en WARC hebben de meest duurzame reclamemakers gekozen.‘The Good Report’ is de ranglijst van de beste creatieve campagnes, merken, enz. die zich inzetten om het bewustzijn rond sociale en milieukwesties te vergroten.
Lees meer
|
|
|
|
|
Met een gemiddelde score van 32 positioneren de Belgische telecomproviders zich in de middenmoot op vlak van merkempathie. De sector scoort zo beter dan banken, automerken en energieleveranciers, maar moet retailers en verzekeraars laten voorgaan.
Lees meer
|
|
|
|
De Worldcom Public Relations Group heeft de Digital Health Monitor 2023 uitgebracht. Uit het rapport blijkt dat de grootste farmaceutische bedrijven nog altijd kansen laten liggen om op lokaal niveau zichtbaar te zijn via social media.
Lees meer
|
|
|
|
De selectie van sociale media die door de Digimeter worden gebruikt, omvat klassieke namen, maar ook enkele originele nieuwkomers, zoals het onlangs gelanceerde BeReal uit Frankrijk, het Belgisch-Nederlandse lokale netwerk Hoplr en dating-apps.
Lees meer
|
|
|
|
The Oval Office bedacht op vraag van het departement Mobiliteit en Openbare Werken van de Vlaamse overheid het overkoepelend concept en ontwierp het campagnebeeld en de website voor de zesde editie van de Vlaamse Havendag.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
27 april 2023 | 09:00 - 17:00
|
2 mei 2023 | 12:00 - 13:00
|
3 mei 2023 | 09:00 - 19:00
|
3 mei 2023 | 18:00 - 19:30
|
9 mei 2023 | 13:00 - 19:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|