AMMA-genomineerden in negen categorieën bekend

FacebookTwitterLinkedIn

45 dossiers werden genomineerd door de expertjury’s. Op woensdag 19 en donderdag 20 april werden tijdens de debatten van de AMMA-expertjury’s de 5 beste dossiers verkozen binnen 9 AMMA-categorieën. De inzendingen van Publicis Groupe werden 8 keer genomineerd, Semetis rijfde 4 nominaties binnen. Var is goed voor 3 nominaties en van Clicktrust, EssenceMediacom, Initiative, JCDecaux, MediaCom, Mindshare, OMD, PHD Media, RMB en Space worden elk 2 dossiers doorverwezen naar de finale jury.

De editie 2023 van de AMMA (Annual Master in Media Awards) heeft andermaal een nieuw record gevestigd. Er werden niet minder dan 176 dossiers ingediend in de 15 categorieën, die elk betrekking hebben op een specifiek domein van de media-expertise. 140 professionals van de AMMA-jury’s, samengesteld door voorzitster Lieve Pattyn, Sales & Marketing Director bij EG, vergaderden tijdens 9 sessies verspreid over 2 dagen op de twaalfde verdieping van de imposante WPP building om binnen 9 categorieën de inzendingen te evalueren en de 5 beste dossiers te nomineren.

De toewijzing van de AMMA verloopt immers in twee stappen. Zo worden de dossiers binnen de categorieën ‘Best Media Strategy’, ‘Best Creative Media Use’, ‘Best Use of Performance Marketing’, ‘Innovation & Development of the Year’, ‘Media Research of the Year’, ‘Best Use of Data’, ‘Best Use of Native & Content’, ‘Best Use of 1 Medium’ en ‘Media Sustainability Award’ grondig onder de loep genomen tijdens negen verschillende jurysessies van een groep experten die 5 dossiers per categorie selecteren en doorsturen naar de finale jury.

De debatten van deze 9 expertgroepen werden in goede banen geleid door juryvoorzitster Lieve Pattyn, samen met Steven De Deyne (Lead Brand, Communication & Media Central bij Proximus) in de hoedanigheid van vice-voorzitter.

En de genomineerden zijn….

Kom op 9 mei de genomineerde dossiers ontdekken

In samenwerking met CommPass biedt de UMA (United Media Agencies) aan iedereen de mogelijkheid 30 van de bovengenoemde dossiers te komen ontdekken tijdens de UMA Get Together Best Media Campaigns van 9 mei vanaf 13u in de Proximus Lounge in Evere.

Tijdens deze namiddag zullen de genomineerden aan de hand van beknopte presentaties (5 minuten per case) de voltallige AMMA-jury proberen te overtuigen dat ze een award verdienen. De finale jury komt immers een paar dagen later samen om te oordelen over de Gold, Silver & Bronze awards. De UMA Get Together Best Media Campaigns wordt dus een event waarbij het allerbeste van de media-expertise van het afgelopen jaar getoond wordt.

De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA Ceremony op 8 juni in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen.