Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Bent u op zoek naar informatie of inspiratie voor uw mediaplan of perslijst? Dan is onze database alles wat u nodig hebt.
Contacteer ons en wij laten zien hoe de MediaSpecs Database voor u nuttig kan zijn, zowel voor snelle zoekopdrachten als voor gedetailleerde campagnes.
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Nina – Line
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
11/04/2023
|
|
|
|
|
|
VRT vroeg bij DAT (Digital Ad Trust) Belgium een audit aan om een label te verkrijgen voor het streamingplatform VRT MAX en de sportwebsite Sporza. Beide websites ontvangen een DAT label voor video.
Lees meer
|
|
|
|
De Franstalige dagbladen DH Les Sports en La Libre Belgique maken voortaan gebruik van het half-berliner formaat. Op deze manier krijgen ze dezelfde afmetingen als L'Avenir. Alle details zijn terug te vinden in onze Database, up-to-date en precies.
Lees meer
|
|
|
|
De website van het magazine Paris Match, een merk in de portefeuille van IPM, krijgt eind april een make-over. Onder de nieuwigheden vallen o.a. een groter aanbod van artikels op de homepage en een prominentere aanwezigheid van videoproducties.
Lees meer
|
|
|
|
Empowered Video biedt een brede dekking van verschillende videokanalen zoals addressable tv en video on demand. De adverteerder bereikt zijn doelgroep op alle schermen, ongeacht hoe de video wordt geconsumeerd.
Lees meer
|
|
|
|
Op 10 april lanceert Kanaal Z in samenwerking met Sport Vlaanderen de serie ‘Z-Sport’. Elke maandag wil de reeks zowel bedrijven als werknemers overtuigen van de voordelen van sport en beweging op het werk.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Het is Sébastien Desclée die in september het stokje overneemt van Denis Pierrard. Na twintig jaar in het algemeen management van IPM Group gaat Denis Pierrard in september met pensioen.
Lees meer
|
|
|
|
Mediaplus verwelkomt vijf nieuwe collega's: Magali Declercq, David Colantuono, Ciska Bosschaerts, Zofia Erasmus en Simon Vagenhende.
Lees meer
|
|
|
|
In zijn jaarverslag geeft de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM), de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, een overzicht van de belangrijkste verwezenlijkingen uit 2022.
Lees meer
|
|
|
|
De Raad voor de Journalistiek, onafhankelijke instantie voor zelfregulering van de journalistiek, publiceerde onlangs zijn jaarverslag 2022. Het voorbije jaar ontving de Raad 75 klachten (het gemiddeld aantal klachten per jaar is 55).
Lees meer
|
|
|
|
VIA, de vereniging van Belgische audiovisuele media, maakte zopas haar onderzoek naar reclameaandacht rond. Met de publicatie van het lineaire televisieluik vervolledigt ze de data van de eerste fase die tot dusver enkel online video betrof.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Na de debatten van de expertjury voor de selectie van de meest inspirerende OOH-campagnes werd er besloten 8 campagnes toe te voegen op het Best of OOH-platform, waarvan 3 campagnes werden bekroond als beste gebruik van OOH-media.
Lees meer
|
|
|
|
De Kerststerren van bol.com halen dankzij een samenwerking met Billie (de weekendbijlage van Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg) de shortlist van de Native Advertising Awards in de categorie Best Use of Print.
Lees meer
|
|
|
|
Op vrijdag 31 maart hebben de 20 laureaten van de 14de editie van de Student Magazine Print Awards (StuMPA) hun project verdedigd voor een jury en een publiek van de deelnemende hogescholen.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] In Team Talk Radio duiken PUB-journalisten Marine Dehossay en Evy Van Ruyskensvelde de opnamestudio in met bekende of minder bekende reclamemakers. Dit keer gaat men in gesprek met Peter Ampe over mentaal welzijn.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Jaren na zijn afscheid van het reclamevak maakt Guillaume Van der Stighelen reclame… voor de sanitaire installaties van de firma Ets.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
20 april 2023 | 12:00 - 23:00
|
20 april 2023 | 17:30 - 19:30
|
27 april 2023 | 09:00 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|