MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Creativiteit. Samenwerking. Vertrouwen.

Beste mediavrienden,

Enige tijd terug was er nog sprake van de “digitale transformatie”, vandaag kennen we een “digitale tsunami”. Deze keer zijn niet alle ogen gericht op de dominante GAFA’s, maar zijn het onze mediabedrijven die inventiever dan ooit zijn en er alles aan doen om hun “community” te blijven bedienen.

Wij volgen de actualiteit over media, elke dag, op www.mediaspecs.be.
Hieronder volgen de artikels die wij afgelopen week hebben gepubliceerd.

MediaSpecs volgt het aanbod van media- en reclamemogelijkheden heel gedetailleerd op. Wie meer wil weten over de meest complete en precieze mediadatabase, wij hebben alle tijd om u de nodige toelichting te geven. Altijd welkom.

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Justine

PS: Deze advertentie stond deze week in De Zondag.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

06/04/2020

Gestart met 140, nu al meer dan 150 magazines voor de actie #kooplokaal

WE MEDIA, de Belgische magazinefederatie, riep uitgevers en hun regies op om Belgische adverteerders te ondersteunen. Meer dan 140 magazinetitels zetten hun schouders onder de actie #kooplokaal.

Lees meer
 

NP benadrukt belang om te blijven adverteren en lanceert speciale promotie

Ook in periode van lockdown blijft het interessant om te adverteren. NP, het advertentiepakket dat de newsbrands van DPG Media, Mediahuis Advertising, Rossel Advertising en IPM Advertising omvat, brengt dan ook een speciaal aanbod op de markt.

Lees meer
 

De Zondag voortaan digitaal beschikbaar

De Zondag is de komende weken gratis online te lezen op dezondag.be. De 16 edities worden geclusterd en er zal 1 editie per provincie verschijnen. De krant verschijnt terug in gedrukte versie op zondag 3 mei.

Lees meer
 

VLAN en 7Dimanche beschikbaar in digitale versie

De gratis kranten VLAN en 7Dimanche zijn opnieuw beschikbaar, zij het in een iets andere en digitale versie. VLAN biedt tips en tricks om deze lockdown aan te pakken, 7Dimanche wil lezers helpen om het thuis naar hun zin te hebben.

Lees meer
 

Voor CIM Internet begint de lente op 1 april, met een groot onderhoud voor de bereiksstudie

De CIM Internet bereiksstudie krijgt een groot onderhoud. Naast de jaarlijkse update van het universum worden enkele gekende technische problemen verholpen en krijgt de gebruiker nieuwe mogelijkheden.

Lees meer
 

Publifer blijft exclusief verantwoordelijk voor reclame binnen Belgische stations

De NMBS besliste om de commerciële exploitatie van reclame op hun domein niet toe te wijzen. Eind 2019 was hiervoor een marktconsultatie gestart. Publifer blijft de exclusieve uitbater voor alle reclame binnen de Belgische stations.

Lees meer
 

Clear Channel wint de aanbesteding voor de stad Namen

De stad Namen hernieuwt haar vertrouwen in Clear Channel voor de reclame-uitbating van haar straatmeubilair. Het contract omvat de vernieuwing, het onderhoud en de exploitatie van het straatmeubilair voor een periode van 15 jaar.

Lees meer
 

Villo! geeft gratis jaarabonnement aan de helden van de coronacrisis

Het personeel in de zorgsector en het personeel dat werkt ten dienste van de burgers, krijgen van JCDecaux een gratis jaarabonnement voor het deelfietsensysteem Villo! in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

Lees meer
 

De Lijn en Lijncom: “Bedankt aan iedereen die helpt”

De Lijn en dochterbedrijf Lijncom zetten iedereen die zijn steentje bijdraagt in de bloemetjes met een uitgebreide campagne op bussen, trams en digitale borden. De gezichten van onze anonieme helden zullen in groot formaat in Vlaanderen te zien zijn.

Lees meer
 

Grootschalig onderzoek naar de impact van de corona-crisis op de eventsector

De eventsector verwacht een omzetverlies van 54% in 2020, aldus een studie door het expertisecentrum van de KdG. Organisatoren schatten het verlies op 1,3 miljard euro en toeleveranciers verwachten meer dan 3,6 miljard euro te verliezen.

Lees meer
 

Proximus stelt #inspire2022 voor

[Provided by PUB] Proximus stelde op 31 maart zijn strategische toekomstvisie #inspire2022 voor. Met deze nieuwe strategie legt de telecomoperator de lat voor zijn transformatie hoger en wil het de referentie-operator in Europa worden.

Lees meer
 

Content Marketing Casebook 2019

Het Content Marketing Casebook wil een overzicht maken van opvallende Belgische cases in content marketing. Het is een publicatie van de Expert Hub Content Marketing van BAM, onder leiding van Michel Libens en Bart Lombaerts.

Lees meer
 

Seen from Space: Videoreclame, kijken en kijken kijken

Vertrekkende van de erosie van lineaire televisie bij jongeren, buigt Ebiquity zich over het belang van online video als aanvulling. Kunnen video’s op Facebook en YouTube de bereikniveaus opnieuw doen stijgen? 

Lees meer
 

Seen from Space: Vlaamse polyconnectie nog verruimd

De Imec Digimeterstudie bevat enorm veel informatie over het online gedrag van Vlamingen. Maar hoe evolueert het gebruik van online communicatie tijdens deze periode van lockdown?

Lees meer
 

PUB en Auxipress over het coronavirus

In deze crisisperiode bundelen PUB en Auxipress de krachten om elke week een widget aan te bieden in verband met het coronavirus.

Lees meer
 

PUB gratis voor thuiswerkers

Sinds het begin van de lockdown biedt PUB alle content gratis aan en zal er geen enkel bericht achter de paywall gepubliceerd worden.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Kantar Talks (Webinar): Communication in times of Covid-19
7 april 2020 | 12:00 - 13:00
BAM Virtual Classroom: Marketing 4.0
21 april 2020 | 18:00 - 21:30
C² Workshop (Webinar): How to act as a professional consultant?
22 april 2020 | 12:00 - 13:00
Effie Info Class (Webinar)
24 april 2020 | 09:30 - 12:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.695 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.088
  • vakpers: 639
  • dagbladen: 299
  • huis-aan-huisbladen: 510
  • out-of-home: 1.159
  • digitaal: 1.683
  • radio/TV: 579
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.