MediaSpecs News 112

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Schrijf u in voor het BAM Marketing Congress!

Beste mediavrienden,

Op donderdag 7 en vrijdag 8 december organiseert de BAM (vroeger STIMA) haar jaarlijks congres in Brussels Expo. Met als thema The Inconvenient Truths of Marketing in a Digital Era heeft de marketingvereniging ook deze keer weer tal van nationale en internationale sprekers uitgenodigd.

Klik hier voor een overzicht van het programma. Inschrijven kan op www.marketingcongress.be.

Bent u nog niet geabonneerd op onze database? MediaSpecs is een tijdbesparende en inspirerende tool bij het opmaken van uw mediaplan. December is een geschikte maand (budgetreserve?!) om goede voornemens te maken en het nieuwe jaar optimaal te starten. Contacteer ons nog deze maand voor een goed voorstel!

MediaSpecs werkt nu al in overeenstemming met de nieuwe GDPR-wetgeving. Wenst u meer of minder van ons te horen? Via deze link kan u op elk moment uw mailvoorkeuren aanpassen.

Verderop in deze nieuwsbrief vindt u het belangrijkste medianieuws van de afgelopen maand.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock – Liza Renders

NP Autumn

Publicatie van de nieuwe CIM OOH studie: eerste gebruik van big data

Het CIM publiceert de resultaten van de eerste hybride OOH studie. Het resultaat is een gigantische database met, voor elke Belg van 12 jaar en ouder, het gedetailleerd verplaatsingsgedrag voor elke dag van één week.

Lees meer
 

JCDecaux geeft toelichting bij de nieuwe CIM OOH studie

JCDecaux deelt haar visie op de nieuwe CIM OOH studie. De ambities waren hoog: de meest moderne onderzoekstechnieken toepassen, tot een nieuwe currency van viewed contacts komen en een moderne reporting tool aanbieden.

Lees meer
 

Clear Channel analyseert de nieuwe CIM OOH cijfers

"De nieuwe CIM OOH studie van 2017-2019 toont aan dat de 2m²-netwerken van Clear Channel de meest evenwichtige op de Belgische markt zijn en het meest performant in de 5 grote steden en de economisch sterkste steden."

Lees meer
 

Eurobest: goud voor DDB, BBDO, Duval Guillaume en Boondoggle

Eurobest, het jaarlijkse festival voor creatieven en de Europese tegenhanger van de Cannes Lions, vond dit jaar plaats in Londen. De Belgen komen terug met vier gouden awards dankzij DDB, BBDO, Duval Guillaume en Boondoggle.

Lees meer
 

Sanoma en TF1 willen samen Belgische vrouwen crossmediaal bereiken

Sanoma en Transfer creëren crossmediale pakketten met tv-reclame bij TF1 in België en print en digitale campagnes bij Flair, Femmes d’Aujourd’hui of Gael.

Lees meer
 
MediaSpecs Smartphone

Roularta Local Media lanceert Roularta Digital

Als onderdeel van Roularta Local Media biedt Roularta Digital (eerder bekend als Digilocal) totaaloplossingen voor kleine en middelgrote bedrijven op vlak van online communicatie en digitale marketing.

Lees meer
 

Belga vult vanaf volgend jaar de nieuwspagina’s van Metro

De gratis krant Metro voert een reorganisatie door waarbij de productie deels naar nieuwsagentschap Belga verhuist. Vanaf Nieuwjaar zal Belga berichten leveren voor de nieuwspagina's van Metro.

Lees meer
 

Steps vernieuwt zijn magazine

Op 2 december krijgt Steps een grondige make-over: nieuw formaat, witter papier en een matte cover. Ook de verschijningsdata, formaten en tarieven veranderen.

Lees meer
 

Nostalgie verlegt zijn focus naar de 90’s

Nostalgie Vlaanderen past zijn programmatie aan. Het verschuift van een focus op de 80’s naar een aanbod van grote hits uit de jaren 90 aangevuld met eigentijdse hits.

Lees meer
 

ActuaTV krijgt contract van het Vlaams Parlement en wordt Vlaamsparlement.tv

ActuaTV krijgt het contract voor de parlementaire tv-omroep van het Vlaams Parlement. De omroep krijgt de naam Vlaamsparlement.tv. De uitzendingen met ActuaTV als merknaam verdwijnen.

Lees meer
 

Blits breidt uit met drie nieuwe edities

Met een extra oplage van 109.000 exemplaren valt Blits vanaf 2018 in drie nieuwe regio’s in de brievenbus: Brugge Centrum, Brugge Rand en Knokke.

Lees meer
 
FullHouseFullSundayNL

JCDecaux: nieuw digitaal scherm van 15m² in hartje Brussel

JCDecaux kondigt een LED-scherm van 15m² aan boven de ingang van het nieuwe winkelcentrum The Mint die naar metrostation De Brouckère leidt.

Lees meer
 

JCDecaux Malls netwerk breidt uit met Shopping Basilix

Verdere uitbreiding van het aanbod in de Malls-afdeling van JCDecaux: Shopping Basilix situeert zich op één van de drukste toegangsassen tot Brussel en is de belangrijkste commerciële zone aan de Noord-West rand van de stad.

Lees meer
 

Nieuwe geoptimaliseerde website voor RMB

De website van RMB kreeg zowel qua vorm als inhoud een complete make-over met rijkere content, meer leesgemak en veel illustraties.

Lees meer
 

Couleur Café in regie bij Custom Regie

ZigZag asbl vertrouwt het zoeken naar commerciële partners voor de 29ste editie van Couleur Café toe aan Custom Regie. Dit muziekfestival aan het Brusselse Atomium vindt volgend jaar plaats van 29 juni tot 1 juli.

Lees meer
 

Bold & pepper lanceert Moncheval.net voor paardenfans

Bold & pepper lanceert een online community voor Franstalige paardenliefhebbers van over de hele wereld: www.moncheval.net. De reclameregie is in handen van Trevi Plus.

Lees meer
 
Pinakes

Rapport Mediaconcentratie 2017: Vlaamse mediabedrijven wapenen zich tegen internationale grootmachten

De Vlaamse Regulator voor de Media, de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, publiceerde op 30 november zijn jaarlijks rapport over mediaconcentratie in Vlaanderen.

Lees meer
 

BAM reageert op tekstvoorstel e-privacy: “bedreiging voor het ecosysteem van marketing en digitale reclame”

Het Europees Parlement heeft een tekstvoorstel aanvaard voor de toekomstige e-privacy verordening. Deze tekst vormt volgens BAM een ernstige bedreiging voor de sector, vooral omwille van de eis om een vrijwillige voorafgaande instemming.

Lees meer
 

Belgium’s New Brand of the Year: nog 5 jonge merken in de running

BAM organiseert, in samenwerking met De Tijd en L’Echo, Belgium's New Brand of the Year 2017. De vijf genomineerden zijn Foodbag, POM, Saroléa, Simon à Soif en Spott.

Lees meer
 

PH 410 is Employer Branding Agency of the Year 2017

Op 16 november vonden de HR Excellence Awards plaats. PH 410, het communicatiebureau van Hervé Renard, won er de prijs van ‘Best Employer Branding & Communication Company of the Year’.

Lees meer
 

Liza Renders vervoegt MediaSpecs team

Begin oktober verwelkomde MediaSpecs Liza Renders als Junior Mediaspecialist. Liza beëindigde haar studies aan de Universiteit Antwerpen in juni van dit jaar en staat zo aan het begin van haar professionele carrière.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

december 2017
112
BAM Congress
 

Jobs

Meer jobs
UPP Disruption NL

Agenda

BAM Marketing Congress
7 december 2017 | 09:00 - 8 december 2017 | 16:00
UPP Changing Media Seminar: disruptie en opportuniteiten bij uitgevers
11 december 2017 | 11:30 - 16:00
UBA Xmas Lunch
14 december 2017 | 11:00 - 16:00
Growth Marketing Forum
30 maart 2018 | 09:00 - 19:00
Meer activiteiten
welcome media
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.986 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.147
  • vakpers: 654
  • dagbladen: 339
  • huis-aan-huisbladen: 675
  • out-of-home: 970
  • radio/TV: 615
  • digitaal: 1.897
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.