Clear Channel analyseert de nieuwe CIM OOH cijfers

FacebookTwitterLinkedIn

Clear Channel analyseert : “De nieuwe CIM out-of-home studie van 2017-2019 toont aan dat de 2m²-netwerken van Clear Channel de meest evenwichtige op de Belgische markt zijn en het meest performant in de 5 grote steden en de economisch sterkste steden.”

Adshel 2m²: het meest evenwichtige aanbod op de markt en het meest performante in de economisch sterke steden

1/ Het massamedium bij uitstek
Een stabiel nationaal bereik in vergelijking met de 2016-2 studie dat rond de 72% schommelt (doelgroep 18-54), en een gemiddeld herhalingsniveau van 10 voor alle nationale netwerken. Dit toont de positie van Clear Channel aan als massamedium in het Belgische medialandschap. Een massamedium dat een snelle bereiksopbouw biedt waardoor adverteerders efficiënt de awareness rond producten en diensten op nationaal niveau kunnen uitbouwen.

2/ Aanwezig in elk van de 5 GC en de grootste dekking van de inwoners
Enkel de 2m²-netwerken van Adshel zijn effectief aanwezig in elk van de 5 grote centra, met bovendien een exclusieve aanwezigheid in Gent. Ze garanderen niet alleen een evenwichtige en geografisch homogene dekking in de 5 grote centra, maar bieden in de markt ook het grootste bereik aan op de bevolking van de 5 grote centra.

3/ Onmisbaar in de Golden Triangle
Het Adshelaanbod verzekert daarnaast ook het grootste bereik met een mooie homogene spreiding op de inwoners van de « Brussel-Antwerpen-Gent » driehoek. De inplanting van de Adshelzijden in de Golden Triangle bereikt niet alleen 98% van de inwoners in deze steden, maar bereikt ook de talrijke bezoekers die er tot aangetrokken worden (+85% extra bereik).

4/ Homogeniteit: een natuurlijk noord/zuid evenwicht
De zijden van de 2m²-Adshelnetwerken zijn evenwichtig ingepland in het noorden en het zuiden van het land, in lijn met de verdeling van de bevolking.

5/ Sterke & complementaire lokale netwerken in Gent en Antwerpen
De netwerken van het 2m²-Adshelaanbod zijn het meest performant op lokaal niveau, met een niet te missen aanwezigheid in Antwerpen en Gent. Ze kunnen ook concurrerende nationale netwerken aanvullen om een zwakke of onbestaande aanwezigheid in bepaalde steden te versterken.

6/ Sociogedragsspecifieke targeting voor een gerichtere doeltreffendheid
De nieuwe CIM-studie bevestigt dat de netwerken van Clear Channel niet enkel een massamedium zijn, maar ook een natuurlijke selectiviteit hebben op de sociodemografische doelgroepen die erg in trek zijn bij adverteerders (actieve bevolking, managers, hogere sociale klassen, jongeren, …). Doelgroepen die steeds moeilijker te bereiken zijn met andere media (fragmentatie, multi-dragers …).
Om hierop in te spelen en om er nog een stap verder in te gaan, hebben adverteerders de mogelijkheid om hun OOH-campagne te optimaliseren met een echte proximiteitsoplossing die affinitair is met hun doelgroep dankzij People & Places 3.0. Ze beïnvloeden op die manier het aankoopgedrag van hun doelgroep, van woonst tot interessepunt, in de juiste mindset en in de beste context.

7/ Innovatie met Adshel & Play
Dankzij de Adshel & Play oplossingen, het innovatiefste street furniture aanbod op de markt, kunnen adverteerders overigens vanaf heden van de beste combinatie genieten: de differentiatie en impact van digital out-of-home gekoppeld aan een immense nationale dekking.