MediaSpecs Database Overview maart 2014

FacebookTwitterLinkedIn

Ieder half jaar brengt MediaSpecs, de online zoekmachine met informatie over reclamemedia in België en Luxemburg, een stand van zaken van haar database. Dit document bericht over de actuele toestand na de gegevensupdate van 2013 naar 2014 die gedurende de laatste maanden heeft plaatsgevonden.

 

Met ‘Mobile & Apps (smartphones, tablets,…)` is er een nieuwe categorie toegevoegd aangezien het een steeds prominentere plaats in het medialandschap inneemt. Intussen zijn er al 212 producten opgenomen binnen dit mediumtype.

 

Verder valt op dat er een lichte daling is van het totaal aantal titels t.o.v. de vorige database overview uit september 2013. Dit heeft vooral te maken met een aantal stopzettingen die in het najaar en dit voorjaar hebben plaatsgevonden. In totaal zijn er 361 producten verdwenen en maar 76 gelanceerd.

 

We stellen verder vast dat het aantal regies waarvan er media zijn opgenomen in de MediaSpecs database in het laatste half jaar is gestegen van 931 naar 960. Dit betekent dat meer en meer regies het interessant vinden om te genieten van de visibiliteit naar mediaspecialisten op het moment dat die op zoek zijn naar relevante informatie.

 

Bekijk de presentatie voor meer details en een top 20 per mediumtype van het aantal titels per regie op MediaSpecs Insights of Slideshare.