Kaderledenstudie 2012

FacebookTwitterLinkedIn

TNS heeft op 25 april de nieuwe Kaderledenstudie voorgesteld. De studie geeft inzicht in het profiel van beslissingnemers in bedrijven, hun houding tegenover goederen en diensten en hun mediaconsumptie.

 

Over het geheel van de studie kreeg het digitale aspect meer aandacht. Naast de gebruikelijke consumptie werd ook gepolst naar het gebruik van internet en social media. Op basis hiervan werden zes types van digital lifestyle gevormd.

 

Het gebruik van de media werd zowel onderzocht in de professionele context als privé. Het bereik van de printmedia werd aangevuld met vragen naar het gebruik van de digitale versies van de titels (app`s en PDF`s) en naar het bezoek van de nieuwswebsites (online). Op die manier wordt een globaal beeld gegeven van het totale bereik van de “mediamerken”.

 

De algemene resultaten zijn beschikbaar op www.kaderledenstudie.be. Gedetailleerde gegevens en analyses worden gegeven door de onderschrijvers van de studie: Ademar/VBO, CCI, Corelio, de Persgroep Publishing, IPM, Media Selling Place/VKW, Qgroup, Rossel Advertising, Roularta Media Group, Sanoma Media, Trevi, Trustmedia, UWE, VAR en Voka.

 

Het was meer dan twee jaar geleden dat deze studie nog werd uitgevoerd. Door enkele methodologische wijzigingen is het onmogelijk de resultaten van de studies met elkaar te vergelijken.