JCDecaux lanceert programmatic platform VIOOH

FacebookTwitterLinkedIn

JCDecaux kondigt de lancering aan van VIOOH, een wereldwijd onafhankelijk en geautomatiseerd programmatic platform voor planning en trading, ontworpen om de out-of-home reclame sneller te doen groeien en de sector aan te sluiten op het digitaal programmatic-ecosysteem.

Het kapitaal van VIOOH (spreek uit als View) is momenteel voor 93,5% in handen van JCDecaux. De overige 6,5% is in handen van Veltys, een bedrijf dat gespecialiseerd is in data en modellering.

Met VIOOH wenst JCDecaux de uitgaven in out-of-home reclame wereldwijd te doen groeien door een geïntegreerd programmatic platform voor planning en trading aan te bieden aan aanbieders en aankopers uit de mediasector.

In een context waar digital out-of-home (DOOH) naar verwachting het tweede snelst groeiende medium zal zijn tussen 2017 en 2020, zal JCDecaux met dit platform nog sterker inspelen op de nieuwe verwachtingen van zijn klanten.

JCDecaux is er van overtuigd dat de out-of-home reclame de concurrentie kan aangaan met digitale reclame door haar traditioneel aanbod te transformeren naar geoptimaliseerde campagnes dankzij het gebruik van data en technologie.

VIOOH biedt een complete service aan van geautomatiseerde trading over databeheer, verspreiding van content tot transacties. De zetel van dit nieuwe bedrijf bevindt zich in Londen, de CEO is Jean-Christophe Conti.

VIOOH heeft de capaciteit om heel wat databronnen te incorporeren en werkt daarbij met machine learning algoritmes om doelgericht adverteren te optimaliseren en de efficiëntie van reclamecampagnes te verhogen.

Het platform werd opgestart in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten en zal binnenkort worden uitgerold in België, Spanje, Italië, Hong Kong, Australië, Denemarken, Finland, Duitsland, Singapore, Dubai, Noorwegen, Nederland en tal van andere markten.